بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵
سود خالص کسب شده شرکت صنعتی و معدنی گل گهر در سال 96 به بیش از 21 هزار میلیارد ریال رسیده است که نسبت به سال 95 رشد بیش از 110 درصدی را نشان می دهد.
کد خبر : ۱۷۷۶۱۰
به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، افتتاح طرح توسعه گندله شرکت و رشد فروش محصولات با ارزش افزوده بالاتر (گندله در مقایسه با کنسانتره) و همچنین رشد قابل توجه نرخ های فولاد و سنگ آهن در سال گذشته را می توان به عنوان اصلی ترین دلایل رشد سودآوری شرکت عنوان نمود.

میزان فروش گندله شرکت در سال 96 به 10.9 میلیون تن رسید که در مقایسه با سال 95 بیش از 49 درصد رشد مقادیر فروش را نشان می دهد.

نرخ فروش گندله بر اساس ضریب 21.5 درصدی بهای شمش فولاد خوزستان تعیین می گردد. بیش از 80 درصد مبلغ فروش شرکت مربوط به فروش این محصول می باشد.

نرخ متوسط فروش هر تن گندله در سال 96 معادل 3.7 میلیون ریال بوده است. نرخ فعلی این محصول بر اساس گزارش عملکرد ماهیانه شرکت، 4.55 میلیون ریال می باشد که نشاندهنده ادامه وضعیت مثبت قیمت این محصول و ادامه رشد سودآوری شرکت در سال جاری می باشد.

سود هر سهم 704 ریالی بر اساس سرمایه 30 هزار میلیارد ریالی  محاسبه گردیده است. در حال حاضر فرآیند افزایش سرمایه شرکت از مبلغ 30 به 36 هزار میلیارد ریال در حال انجام می باشد، لیکن با توجه به عدم ثبت افزایش سرمایه تا زمان مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت، سود کسب شده سال 96 به سهام جدید ناشی از افزایش سرمایه تعلق نخواهد گرفت.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در هجدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست ارائه می شود؛

پروژه های زیست محیطی «کگهر»

امروز در تالار صنعتی ومعدنی انجام شد؛

گزارش معامله شمش فولاد خراسان در بورس کالا

ارسال نظر