بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹
کارشناس بازار سرمایه گفت: فراهم‌شدن گردش مالی مناسب بنگاه‌های تولیدی در بورس می‌تواند بهره‌وری را به این بازار تزریق کند بنابراین با بهره‌ور شدن بنگاه‌های فعال در بورس، طبیعتا راندمان بازارسرمایه با رشد مناسبی روبه‌رو شده و این شرکت‌ها می‌توانند درصد سود بیشتری از سایر بازارهای سرمایه‌گذاری به سرمایه‌گذاران خود اعطا کنند.
کد خبر : ۱۷۷۶۲۹
عبدالحسین رضوی امیری کارشناس بازار سرمایه با ارزیابی شاخص‌های بازارسرمایه طی چند روز گذشته به بورس‌ نیوز گفت: بیشتر سهام‌های ارزشمند موجود در بازارسرمایه، زیر قیمت اسمی بازار معامله می‌شوند یعنی قیمت سهام‌ بسیار پایین‌تر از ارزش ذاتی خود آمده و تمامی دست اندرکاران بازار سرمایه متوجه این موضوع شده‌اند و حجم مناسبی از نقدینگی سرگردان در بازارهای فرعی اقتصاد به سمت بازارسرمایه آمده است.

وی با تشریح علت‌های ورود نقدینگی به بازار سرمایه اشاره داشت و افزود: با افزایش بی‌رویه قیمت دلار، دولت محدودیت‌هایی برای جلوگیری از افزایش نرخ ارز قائل شده و در نتیجه نقدینگی سرگردان جامعه به سمت سایر بازارهای فرعی همچون مسکن، سکه، خودرو سرازیر شد.

رضوی امیری ادامه داد: اشباع بودن بازارهایی همچون مسکن و خودرو از یک سو و از طرف دیگر ایجاد حباب در قیمت سکه، مقامات دولتی و نمایندگان مجلس را به این نتیجه رساند که درصدد مهار و کنترل حجم نقدینگی بدون برنامه در اقتصاد برآیند چراکه بازارهای فرعی چندان سودی را عاید اقتصاد کشور نکرده‌ است.

مدیرعامل سابق کارگزاری سهم اندیش با اشاره به اینکه باید دولتی‌ها در راستای اقتصادمقاومتی از بورس حمایت کنند، تاکید کرد: اجرای سیاست‌های اقتصادمقاومتی با خروج آمریکا از برجام ضرورت بیشتری پیدا کرده و باید دولتی‌ها در حمایت از بورس برخیزند تا جذب نقدینگی برای صنایع و واحدهای تولیدی کشور از کانال بازار سرمایه عینیت بخشیده شود.

وی افزود: با ورود منطقی سرمایه به کانال بورس کشور، سرمایه در گردش واحدهای تولیدی به شکل استاندارد و واقعی درآمد و دیگر چشم بنگاه‌های تولیدی حاضر در بورس، به تسهیلات بانکی نخواهد بود بنابراین بنگاه‌های اقتصادی با دارابودن گردش مالی مناسب می‌توانند در راستای تولید با کیفیت گام برداشته و بهره‌وری را به اقتصاد کشور تزریق کنند.

رضوی امیری در پایان خاطرنشان کرد: با بهره‌ور شدن بنگاه‌های فعال در بورس، طبیعتا راندمان بازارسرمایه نیز با رشد مناسبی روبه‌رو شده و این شرکت‌ها می‌توانند درصد سود بیشتری از سایر بازارهای سرمایه‌گذاری به سرمایه‌گذاران خود اعطا کنند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر