بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد؛

احتمال سرازیر شدن نقدینگی از بورس به بازارهای دیگر/ بازار سرمایه همچنان جذاب است

کارشناس بازارسرمایه درباره احتمال سراریز شدن نقدینگی از سمت بورس به سایر بازارها با توجه به افزایش مجدد قیمت سکه و طلا که در دو روز گذشته صورت گرفت گفت: همچنان اقبال از سمت مردم برای سرمایه گذاری در بورس وجود دارد.
کد خبر : ۱۷۷۶۹۹
محمدعلی شریفی نیا، رییس هیئت مدیره کارگزاری مبین سرمایه در گفت و گو با بورس نیوز، درباره پیش بینی سود شرکت های بورسی گفت: باتوجه به اعلام دولت مبنی بر عرضه برخی کالاها با قیمت های متفاوت به غیر از 4200 تومان و قیمت های توافقی، پیش بینی می شود سود شرکت ها همچنان به روند صعودی خود ادامه دهد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر با درنظرگرفتن تورمی که در میزان حجم نقدینگی در بخش ارز و سکه و مسکن وجود داشت،  پیش‌بینی‌ها نوید ورود نقدینگی به بازار سرمایه را می‌داد.

شریفی‌نیا اضافه کرد: بر همین اساس ورود نقدینگی جدید به بازارسرمایه سودهای مناسبی را نصیب گروه‌های فولادی‌ و معدنی کرد.

وی در ادامه به سیاست های بانک مرکزی برای مهار تورم در بازار نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به قیمت سکه و ارزهایی که خارج از سیستم معامله می شوند در حال حاضر نیمی از صنایع بورسی، وابستگی شدیدی به نرخ دلار دارند و از نوسانات نرخ این ارز تاثیر می‌پذیرند و از این جهت کنترل بازار ارز به پایداری و سوددهی صنایع بورسی ، به خصوص صنایع کالا محور شامل پتروشیمی‌ها و پالایشی‌ها و معدنی ها خواهد انجامید.

به گزارش بورس نیوز، گفتنی است، قیمت طلا و سکه در دو روز گذشته با جهش قابل توجهی همراه شد،به طوری که هر قطعه سکه تمام‌ بهار آزادی طرح جدید در بازار تهران با قیمت دومیلیون و ۴۱۵ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸عیار با قیمت ۲۱۹ هزار و ۷۸۰ تومان داد و ستد می شود.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
مدیر عامل کارگزاری مبین سرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

اقتصاد تعزیراتی و سهمیه‌بندی نخ‌نما شده / بورس شفاف سد مقابل رانت‌زایی

مدیر عامل کارگزاری مبین سرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

اقتصاد تعزیراتی و سهمیه‌بندی نخ‌نما شده / بورس شفاف سد مقابل رانت‌زایی

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۴
می خواهید در بورس فعال بشین قیمتهای هر سهم زیر 100 تومن بهترین سیاست است همچنین کارخانجات تولیدی که مشتری دایمی دارند مانند خودرو سازها بهترین انتخاب خواهد بود.