بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰
403 میلیارد ریال زیان انباشته تا پایان سال مالی 1396 و خلق نسبتی 41 برابری به سرمایه 97 میلیارد ریالی، خود گویای شمول ماده 141 قانون اساسی و ورشکستگی این شرکت است.
کد خبر : ۱۷۷۷۳۰

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، بر اساس بند حسابرس شرکت در پی تصمیم متخذه توسط هیئت مدیره شرکت در مرداد ماه 1394، نسبت به درخواست صدور حکم ورشکستگس اقدام گردیده و در نتیجه حکم ورشکستگی این شرکت به طور موقت و بر اساس رای مورخ 29/08/1396 دادگاه تعیین و به اداره کل امور ورشکستگی اعلام و متعاقبا اداره مذبور با صدور رای مورخ 16/02/1397 نسبت به تعیین مدیر اجرایی برای اداره امور و فعالیت های شرکت تحت نظارت آن اداره اقدام نموده است.


بر اساس تفسیر حسابرس شرکت در خصوص وجود ابهام اساسی در مورد چگونگی انجام فعالیت های شرکت با تسهیلاتی معوقه در حدود 6500 میلیارد ریال و بدهی های سنگین، سوال مهم آن است که چرا در ایران شرکتی ورشکسته نمی گردد و اگر قرار است تمامی شرکت ها با زیان های انباشته چند هزار میلیارد تومانی به فعالیت خود ادامه دهند، چرا قوانین تجارت و به ویژه ماده 141 این قوانین حذف یا تغییر نمی کند؟

از نکات قابل توجه این شرکت، فروش 1.046 میلیارد ریالی شرکت در مقایسه با هزینه های مالی 1.043 میلیارد ریالی می باشد که این عامل دلایل اصلی ورشکستگی و زیاندهی این شرکت را آشکار می سازد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر