بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸
دلایل افزایش سودآوری سیمانی‌ها در گفت و گو با مدیر عامل هلدینگ سیمان غدیر تشریح شد؛

عرضه توافقی ارز صادرات سیمانی/ رشد ۱۱ درصدی صادرات هلدینگ غدیر در کمتر از ۲ ماه

مدیر عامل هلدینگ سیمان غدیر دلایلی همچون عرضه ارز صادراتی به قیمت توافقی و افزایش رشد تقاضا برای صادرات را از دلایل رشد سودآوری شرکت های سیمانی دانست.
کد خبر : ۱۷۷۷۳۲
محمد علی بُد، در گفت و گو با بورس نیوز با اشاره به افزایش تقاضا برای صادرات، گفت: با توجه به بخشنامه جدید، سیمانی ها برخلاف پتروشیمی ها الزامی برای عرضه ارز صادراتی به قیمت ۴۲۰۰ تومان نداشته و می توانند ارز صادراتی خود را به صورت توافقی به فروش رسانده که این قضیه یکی از دلایل رشد سودآوری آنها محسوب می شود.

 بُد دلیل افزایش تقاضا برای صادرات سیمان در جنوب کشور را اقدام کشور چین در تعطیل کردن تعدادی از کارخانجات تولید کننده سیمان این کشور عنوان کرد.

وی ادامه داد: این موضوع به شدت صادرات سیمان در جنوب کشور را افزایش داده و این واحدها، متاثر از این حجم تقاضا در آینده اقدام به حذف تخفیف هایی که بالاجبار در دوران رکود وضع شده، خواهند کرد.

وی با اشاره به افزایش ۱۱ درصدی صادرات هلدینگ سیمانی غدیر گفت: صادرات این شرکت در طی ۲ ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه قبلی رشد خوبی و مطلوبی داشته و از حدود ۲ میلیون و ۱۷۲ هزار تن به ۲ میلیون و ۴۲۶ هزار تن در پایان اردیبهشت ماه سال جاری رسیده است.

بد افزود: افزایش ۱۱ درصدی صادرات  در ۴۵ روز با توجه به تعطیلات فروردین و اردیبهشت ماه و محدودیت ها در تردد کامیون ها تا ۰ ۲ فروردین ماه، نوید روزهای خوب برای این صنعت و به خصوص واحدهای جنوب کشور  را می دهد.

بد افزود: روزی نیست که تقاضا برای صادرات وجود نداشته باشد و این موضوع ناشی از میزان تقاضای  کشور چین بوده؛ با افزایش سطح تقاضا از سوی چین طبیعتا حجم تقاضا در دنیا با افزایش روبه رو شده  که پاسخ به این سطح تقاضا بسیار سخت و دشوار است.

وی در مورد افزایش قیمت سیمان نیز گفت: وضعیت افزایش قیمت هنوز مشخص نیست و نمی توان فعلا در این زمینه اظهارنظر کرد.

همچنین عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن تولید کنندگان سیمان نیز  در این خصوص به بورس نیوز گفت: بررسی ها در خصوص افزایش قیمت سیمان پایان پذیرفته ولی هنوز در مورد میزان افزایش قیمت سیمان تصمیم گیری نشده است که به محض نهایی شدن اعلام خواهد شد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر