بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷
چین که در رکورد‌زنی‌های اقتصادی و تجاری در جهان شهرت دارد این بار نام خود را به یک زیان ۵۱۴ میلیارد دلاری در بازار اوراق بهادار در تاریخ بورس دنیا به ثبت رساند.
کد خبر : ۱۷۷۷۴۳
به گزارش بورس نیوز، ارزش بازارهای سهامی چین نزدیک به ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد دلار است و اکنون به دلیل ورود این کشور به یک جنگ تجاری بزرگ با آمریکا، این بازارها در معرض مخاطرات بیشتری قرار گرفته‌اند.

روزنامه مورنینگ پست از هنگ‌کنگ با اشاره به این زیان هنگفت در یک هفته فعالیت بورس چین می‌نویسد که این خسارت معادل رشد تولید ناخالص داخلی کشور سوئد است.

شاخص سهام در شهر شانگهای بزرگترین بندر شرقی چین به دو هزار و ۸۸۸ واحد رسیده است که در مقایسه با شروع سال جاری میلادی یک ریزش ۲۰ درصدی نشان می‌دهد.

این اولین بار از سال ۲۰۱۵ میلادی است که بازار بورس چین چنین خسارت سنگینی را متحمل می‌شود آن هم در شرایطی که دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا می‌گوید آماده است تا بر روی ۲۰۰ میلیارد دلار از کالاهای چین تعرفه ۱۰ درصدی اعمال کند و روی ۵۰ میلیارد دلار از این کالاها تعرفه ۲۵ درصدی بسته است.

ریزش سهام چین در واقع یکی از بدترین عملکردهای یک بورس در دنیا در شرایط فعلی محسوب می شود و بسیاری آن را محصول نبرد تجاری این کشور و آمریکا و بازتابی از نگرانی سرمایه‌گذاران می‌دانند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر