بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴
کارشناس بازارسرمایه گفت: ابلاغ سیاست‌های اثرگذار اقتصادی باعث تشدید تردیدهای سرمایه‌گذاران در محیط‌های سرمایه‌گذاری شده و عملا جهت و آینده‌نگری سرمایه‌گذاران برای ورود به محیط سرمایه‌گذاری را تغییر می‌دهد.
کد خبر : ۱۷۷۷۹۴
فردین آقابزرگی مدیرعامل کارگزاری بانک دی، در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص وضعیت نقدینگی و سرمایه گذاری بازار سرمایه گفت: ذات بازارسرمایه گره‌خورده با نوسانات مثبت و منفی شاخص‌ در تابلوها بوده اما در برهه‌ای از زمان همانند تجربه رشد چند روز گذشته، بازارسرمایه با رشد شاخص به بیش از 1000 واحد طی 7روز و با بازدهی 14درصدی مواجه شد. 

وی ادامه داد: از سوی دیگر، ورود نقدینگی به بازارهای سرمایه‌گذاری در کشور تنها مختص به بورس نبوده و سایر بازارهای موازی مانند سکه و ارز نیز رشد قیمتی را تجربه کردند.

کارشناس بازارسرمایه با اشاره به اینکه رویکرد تردیدی سرمایه‌گذاران در فضای پُرابهام کسب‌وکار نقشی مثبتی از خود برجای نمی‌گذارد، تصریح کرد: ابلاغ سیاست‌های اثرگذار اقتصادی مانند دستورات کاهشی یا افزایش نرخ سودهای سپرده بانکی، محدودت در بازارهای موازی، امکان معامله ثانوی اظهارنامه‌های صادراتی و ... عملا باعث افزوده شده تردیدهای سرمایه‌گذاران در محیط‌های سرمایه‌گذاری شده برای مثال دستور اظهارنامه‌های صادراتی عملا دیدی عمیق از تفاوت نگاه به ارز 4200 تومانی را در بازار ایجاد کرد که شاید با این دستورالعمل، نرخ دلار در بازارها افزایش پیدا کند.

مدیرعامل کارگزاری بانک دی، درخصوص اینکه هیجانات بازارها در بورس مهار شدنی است، گفت: بسیاری از هیجانات اثرگذار که سرمایه‌گذاری در بازارهای موازی سکه و ارز را تحت الشعاع قرار می‌دهد در بورس کشور وجود ندارد زیرا خرید اوراق بهادار و سهام در یک بازاررسمی معامله شده که امکان نقدشوندگی آن بسیار بالاست.

وی اضافه کرد: سرمایه‌گذاران در بازارهای سکه و ارز به‌خوبی واقف‌اند که امکان ورود، خروج و نقدشوندگی در این بازارها به تناسب بورس کشور وجود نداشته ندارد و این ممکن یکی از امن‌ترین فضاهای سرمایه‌گذاری را پدید آورده است.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: بورس کشور می‌تواند حداقل بازدهی 50درصدی برای سرمایه‌گذاران در فضای رخوت‌بار محیط کسب‌وکار، تورم و کاهش ارزش پول ملی رقم بزند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد؛

تغییر ترکیب سهامداری وساختار صنایع دلیل خروج بنگاه‌ها از بورس

نایب‌رئیس هیات‌مدیره کانون کارگزاران در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد؛

قرمزپوشی فلزات دوام زیادی ندارد/ منفی شدن سهام بنگاه‌های دولتی با شدت‌گیری تحریم‌ها

ارسال نظر