بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸
شاخص اصلی بازار سهام در کمتر از دو ساعت از آغاز معاملات با افزایش 3 هزار و 113 واحدی به قله 115 هزار و 174 واحدی رسید.
کد خبر : ۱۷۷۸۰۴
به گزارش بورس نیوز، معامله‌گران بازار سهام در حالی امروز شاهد اقبال دوباره خریداران سهام و افزایش گرایش نقدینگی به سمت بورس تهران بودند که گروه فلزات اساسی و هلدینگ‌های پتروشیمی از اقبال بالایی برخوردار شدند.

امروز، شاخص کل هم ‌وزن با افزایش 195 واحدی عدد 19 هزار و 137 واحد را به نمایش گذاشت. همچنین شاخص سهام آزاد شناور سه هزار و 515 واحد افزایش یافت و به رقم  127 هزار و 174 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش دو هزار و 296 واحدی به رقم 84 هزار و 680 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 6 هزا ر و 175 واحدی عدد  230 هزار و 18 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس با افزایش 29 واحدی روی رقم یک هزار و 317 واحد ایستاد.

براساس این گزارش امروز بورس تهران در حالی شاهد تقویت دوباره قیمت سهام به ویژه در گروه فلزات اساسی و هلدینگ‌های پتروشیمی در کنار معدنی‌ها و تک سهم‌های گروه پالایشی بود که به نظر می‌رسید با افزایش نوسان بازار ارز و سکه و بگیر و ببندها در بازار غیر رسمی، جریان نقدینگی دوباره با قدرت بیشتری مسیر بازار سرمایه را در پیش گرفته است.

بیشترین حجم معاملات سهام امروز در ۳ نماد معاملاتی ذوب‌آهن، فولاد مبارکه و ملی صنایع مس ایران صورت گرفت که قیمت فروش آنها رابطه متناظری با قیمت ارز دارد. به نظر می‌رسد، با تداوم جریان نقدینگی به سمت بازار سهام و تلاش برای افزایش سهام شناوری در کنار سرعت بخشیدن به برنامه افزایش سرمایه شرکت‌ها می‌تواند همچنان بازار سهام را به عنوان گزینه برتر سرمایه‌گذاری قرار دهد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر