بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱
کارشناس صنعت لبنیات درباره اعلام نرخ جدید شیرخام گفت: اعلام نرخ جدید تصویبی محصولات لبنی توسط ستاد تنظیم بازار ‌مهم‌ترین عامل تاثیرگذار بر قیمت لبنیات بوده چراکه قیمت شیرخام تاثیر مستقیمی بر قیمت تمام شده تمامی محصولات لبنی دارد.
کد خبر : ۱۷۷۸۰۵
علی‌احسان ظفری در گفت‌و‌گو با بورس‌ نیوز با اشاره به تاثیر افزایش نرخ شیر و تاثیر آن بر صنایع لبنی کشور گفت: افزایش یکباره 300یا 400 تومانی قیمت شیرخام تاثیر چند برابری آن بر صنایع لبنی غیرقابل انکار است.

وی درخصوص این افزایش قیمت و تاثیر آن بر صنایع لبنی بورسی اشاره داشت و گفت: شرکت‌های لبنی بورسی در دایره تاثیر افزایش قیمت نرخ شیر قرار می‌گیرند چراکه با گران شدن محصولات لبنی طبیعتا بورس نیز تاثیر این رشد نرخ را گرفته و اگر قیمت‌ها منطقی و واقعی نباشد، مصرف‌کننده متضرر خواهد شد.

رئیس هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی درخصوص بازدهی سود شرکت های لبنی نیز گفت: با بالا رفتن قیمت شیر‌خام ارزش سود سهام شرکت‌ها پایین می‌آید و نهایتا اعتبار خود را از دست می‌دهند بنابراین  اگر بازار به سمت ثبات با قیمت بالای محصولات لبنی حرکت کند، ارزش سهام لبنی‌ها به صورت تدریحی با کاهش ارزش مواجه شده و این شرکت‌ها بازار را ترک می‌کنند.

وی با بیان اینکه گرانی مواداولیه تضمینی برای ایجاد ارزش افزوده واحدهای تولیدی نیست، خاطرنشان کرد: گرانی مواد اولیه دلیلی مبنی بر تولیدات با ارزش افزوده بالا در تولیدی‌های صنعتی کشور نیست بنابراین واحدهای تولیدی در این صورت نمی‌تواند 100درصد مشغول به فعالیت باشد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

مذاکره دولت و دامدارن برای تعیین نرخ شیر خام/ اختلاف ۱۰۰ تومانی نرخ شیر

ارسال نظر