بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
صورت‌ مالی ۱۲ ماهه گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران منتشر شد

تعدیل مثبت ۴۰۷ درصدی در «ختوقا»

فروش سهام یکی از شرکت‌های زیرمجموعه به‌عنوان مهم‌ترین دلیل رشد درآمدی گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران اعلام شد.
کد خبر : ۱۷۷۸۰۶
به گزارش بورس نیوز، گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران طی چند روز گذشته اقدام به انتشار صورت‌مالی سال مالی 96 کرد. بررسی‌های به‌عمل آمده از این صورت‌مالی نشان می‌دهد این گروه صنعتی طی سال گذشته با افزایش 307 درصدی سود عملیاتی مواجه بوده و این درحالی است که سود خالص هر سهم نیز برابر با851 ریال بوده که حکایت از تعدیل مثبت 407 درصدی دارد ضمن آنکه این شرکت در دوره مالی مشابه قبلی تنها 168 ریال سود شناسایی کرده بود.
بر اساس این گزارش، در این گروه صنعتی رشد سوددهی از دو منبع افزایش سود عملیاتی که مربوط به سوددهی شرکت‌های زیرمجموعه و فروش سهام یکی از شرکت‌های زیرمجموعه آن حاصل شده است.

شرکت های زیرمجموعه «ختوقا»

لازم به ذکر است که سه شرکت صنعتی فعال در بورس، فولاد مبارکه اصفهان، الکتریک خودرو شرق و رینگ‌سازی مشهد جزء زیرمجموعه‌های این گروه صنعتی‌اند.

برپایه این گزارش، بررسی صورت‌مالی سال مالی 96 سه شرکت زیرمجموعه این گروه صنعتی حاکی از سوددهی بالای شرکت‌ فولاد مبارکه اصفهان و سوددهی مناسب شرکت الکتریک خودرو شرق بوده به‌گونه‌ای که شرکت فولاد مبارکه اصفهان سال گذشته افزایش 219 درصدی سود انباشته و 216 درصدی سود خالص داشته و شرکت الکتریک خودرو شرق نیز با افزایش 11 درصدی سود انباشته و 9 درصدی سود خالص روبرو بوده است.

از آن طرف تنها شرکت زیان‌ده عضو این گروه صنعتی، شرکت رینگ‌سازی مشهد بوده که البته این شرکت طی سال 96 توانسته زیان خالص هر سهم را کاهش دهد.

درمجموع و با بررسی صورت‌مالی این سه شرکت و بررسی وضعیت آن‌ها نسبت به سال گذشته، احتمال می‌رود دو شرکت فولاد مبارکه اصفهان و الکتریک خودرو شرق طی سال جاری بتوانند سوددهی بیشتری داشته باشند.

همچنین باتوجه به روند اصلاحی شرکت رینگ سازی مشهد، احتمال کاهش زیان خالص و حتی رسیدن به سوددهی توسط این شرکت وجود دارد. از آنجا که سود عملیاتی «ختوقا» وابسته به رشد درآمدی شرکت‌های زیرمجموعه آن است، احتمال افزایش سوددهی گروه صنعتی قطعات اتومبیل ایران طی سال جاری نیز وجود دارد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر