بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵
حاشیه سود پایین محصولات تولیدی شرکت در سال مالی 1396، علی رغم افزایش مبالغ کل فروش، از اصلی ترین دلایل کاهش چشمگیر سود ناخالص شرکت در این سال بوده است. یکی از اصلی ترین ریسک های این شرکت که سرمایه گذاران و سهامداران نیز می بایست نگاهی ویژه به آن داشته باشند سهم بالای مواد اولیه خارجی در بهای تمام شده محصولات این شرکت می باشد.
کد خبر : ۱۷۷۸۲۷
به گزارش واحد تحلیل و مطالعات بورس نیوز، تحولات ارزی کشور در کنار محدودیت های ناشی از تخصیص ارز در سال جاری برای شرکتی نظیر پارس شهاب که بیش از 90 درصد از مواد اولیه خود را از خارج تامین می کند، نه تنها از مهمترین چالش های این شرکت در سال جاری می باشد بلکه بخش عمده ای از سودآوری شرکت در سال مالی 1396 را نیز تحت الشعاع خود قرار داده است.

شناسایی 116 میلیارد ریال سود ناشی از فروش دارایی های ثابت مشهود در حالی که کل سود خالص این شرکت در سال مالی 1396 تنها 1.6 میلیارد ریال بوده است، نشان از زیانده بودن فعالیت های شرکت و تکرار ناپذیر بودن شناسایی این گونه سودها در سال جاری می باشد.



تغییر سیاست های شرکت در کاهش تولید لامپ های معمولی و فلورسنت و فشرده و همچنین افزایش تولید لامپ های فوق کم مصرف در سال مالی گذشته، اگر چه منجر به افزایش درآمدهای حاصل از فروش محصولات گردیده اما روندی معکوس در تحقق سودهای ناخالص عملیاتی داشته است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر