بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۲
رییس هیات مدیره توسعه سرمایه دنیا در گفت و گو با بورس نیوز؛

چشم‌انداز بازار سرمایه پس از افت ریزش‌ها/ اقبال به بازار سرمایه همچنان بالاست

رییس هیات مدیره توسعه سرمایه دنیا درباره ریزش بازار سهام که روز گذشته صورت گرفت خبر الزام ثبت نام در سامانه نیما را یکی از دلایل این ریزش قیمت در بازار سهام عنوان کرد و افزود: با این تصمیم سهام برخی شرکت های بورسی با کاهش قیمت مواجه شد.
کد خبر : ۱۷۷۸۳۴
به گزارش بورس‌نیوز، ‎از شنبه هفته آینده تعدادی از صادرکنندگان صنایع مشخص شده می توانند اظهارنامه صادراتی خود را در بورس تهران عرضه و واردکنندگان نیز می توانند با خرید آن برگه ها ارز مورد نیاز خود را به قیمت بازار آزاد و عرضه و تقاضا در بورس از بانک مرکزی تحویل بگیرند.

‎حسنعلی بشارت احسانی در گفت و گو با بورس نیوز، ارز مبادله ای و الزام به ثبت نام در سامانه نیما را یکی از دلایل ریزش سهام در روز گذشته برشمرد و گفت: درآمد برخی شرکت های بورسی با این تصمیم متزلزل خواهد شد.

‎وی گفت: پتروشیمی‌ها، فولادی‌ها، سنگ‌آهنی‌ها و پالایشگاهی‌ها از این موضوع مستثنی هستند و باقی‌مانده صنایع که حدود ۲۰ درصد کل صنعت می‌شوند می‌توانند از این اوراق ارزی در بورس تهران استفاده کنند، اما دیگران باید از طریق سامانه نیما برای کارهای ارزی بهره‌ ببرند.

‎احسانی اعتراضات دیروز بازار تهران را در ریزش شاخص ها بی تاثیر ندانست و گفت: این متغیر هم ممکن است تا حدی اثر خودش را بر ریزش سهم ها گذاشته باشد.

‎وی درخصوص بازگشت اقبال به بازار سرمایه نیز این موضوع را محتمل خواند و گفت: تا الان اقبال خوبی در این خصوص وجود داشته و پیش بینی ها حاکی از ادامه این روند خواهد بود.

‎احسانی درباره افزایش قیمت سکه و تاثیر آن بر بازار سرمایه گفت: این موضوع تاثیری بر بازار سرمایه نداشته چرا که نوسانات قیمت سکه در بازار همواره وجود داشته و این موضوع بازار سرمایه را تحت الشعاع قرار نمی دهد.

‎احسانی ریسک های کلان مانند برجام و تنش های بین المللی را به ضرر بازار سرمایه دانست و تصریح کرد: در 40 یا 45 روز آینده که تحریم ها اتوماتیک وار برمی گردد بازار سرمایه را دچار نوسانات قیمتی در جهت منفی خواهد کرد.

‎وی همچنین بازار مسکن را بازاری دانست که در این مدت رشد زیادی داشته و به دلیل نبود قدرت خرید بیشتر از سوی خریدار احتمال رشد بیشتر برای آن دور از ذهن خواهد بود.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مجید
United States of America
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱
هردم از این باغ بری میرسد نغزتر از نغزتری میرسد
: دولت و مجلس و رسانه ها اعلام می کنند برای رشد سرمایه شرکت ها در جهت تولید سرمایه گذاری کنید نقدینگی ها را به سمت سرمایه گذاری هدایت کنید و بعد دو روز نگذشته سرمایه های مردم را به تاراج می برند، آیا بورس مدعی ندارد؟ چرا از سرمایه های مردم همایت نمی شود؟ چه کسی جواب گوی زیان های سرمایه گذاران است؟ طبق گفته رسانه ها قیمت ارز و خودروها را دلالان افزایش می دهند پس ریزش سهام را که باعث بی اعتمادی مردم است چه کسانی ایچاد می کنند؟ لطفا اطلاع رسانی کنید