بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵
کارشناس بازار سرمایه با ارزیابی تاثیر سامانه «نامک» بر کاهش معاملات گفت: تاثیرگزاری این سامانه بر ریزش سهام طی روزهای اخیر امری غیرقابل تاثیر بوده اما مشکلات آن باید برطرف شود.
کد خبر : ۱۷۷۸۵۷
نادر جزایری مدیرعامل کارگزاری بهین‌پویا امین در گفت و گو با بورس نیوز، در این رابطه گفت: بازارسرمایه طی هفته حدود دو هفته گذشته بیش از 1300 میلیارد تومان نقدینگی را جذب کرده و طبیعتا یک سامانه توانایی منفی شدن این حجم معاملات را نخواهد داشت.

وی ادامه داد: یکی از ابزارهای رشد اقتصادی و افزایش سرمایه‌گذاری در اقتصاد، ثبات اقتصادی در محیط کسب‌وکار بوده اما تنش‌های اقتصادی به دلیل گرانی و  رکوردشکنی مجدد دلار و سکه وضعیت کلی بازارسرمایه را تحت تاثیر قرار داده و این بازار را قرمز پوش کرد.

جزایری تبعات دلاری و تاثیرات آن بر بازارسرمایه را ارجع‌تر از سامانه نامک دانست و گفت: در حال حاضر، سرمایه‌گذاران بازارسرمایه نقدینگی فراوانی را نداشته که بخواهند در بازارسهام به‌صورت انبوه سرمایه‌گذاری کنند و از طرف دیگر، وضعیت کارگزاری‌ها نیز چندان مطلوب نبوده که بخواهند اعتبار جدیدی به این موضوع اختصاص دهند.

وی درخصوص بازگشایی نماد های وب نیز گفت: سازمان به خاطر شفاف سازی و اعتمادسازی کار درستی انجام داد ولی در این بین باز هم سهامداران متضرر شدند.

وی شفاف سازی برای معاملات را ضروری خواند و گفت: معاملات خارج از بورس به سهامداران  کمک می کند که به آن میزان پولی که بخواهند برسند و این اقدام را مثبت ارزیابی کرد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
United States of America
پنجشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲
متاسفانه دفعه قبل دولت زبانی از بورس تعریف کرد و بعد که گفت حباب داره باعث زیان سهامداران شد برای همین اینبار که دولت برای کنترل بازار ارز و سکه و ... مجبور شده از بازار سهام حمایت کنه سهامداران به حمایت دولت اعتماد ندارند و محتاطانه عمل می کنن.