بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۸
کارشناس بازار سرمایه گفت: تنها عاملی که باعث رشد نرخ بازار اشباع سکه و ارز می‌شود آن است که نتوانیم نفت خود را صادر کرده یا راه ورود ارز به کشور بسته شود.
کد خبر : ۱۷۷۸۷۰
کیارش هومن رئیس هیات مدیره کارگزاری توسعه سهند در گفت و گو با بورس نیوز، درخصوص گردش نقدینگی در بازار گفت: بعید است نقدینگی بیشتری به بازار طلا و سکه وارد شود چرا که قیمت سکه و طلا در این مدت به حد کافی بالا رفته و بازار اشباع شده مگر اینکه یک ریسک سیستماتیک در این زمینه رخ دهد که بازار را دچار اتفاق آنی کند.

وی ادامه داد: شاید تنها عوامل ادامه‌دار شدن ورود تقدینگی به بازار سکه آن باشد که نتوانیم نفت خود را صادر کرده یا راه ورود ارز به کشور بسته شود و در اینصورت ممکن است توجیهی برای بالاتر رفتن نرخ سکه و دلار باشد.

وی در ادامه درباره بخشنامه‌ای که برای محدودکردن خرید معامله‌گران اجرایی شد این کار را علیرغم دیرهنگام بودن آن بسیار ضروری دانست.

وی افزود: بخشنامه نامک باعث می‌شود تا درخواست‌های بلامحل وارد سیستم نشود و بازار شفاف شود و همچنین ریسک کارگزاری‌ها کم شود.

وی درباره تاثیر این بخشنامه بر ریزش روزهای اخیر بازار سرمایه این موضوع را بی‌تاثیر ندانست و به سفارش خریدهای بدون پشتوانه در بورس اشاره کرد و گفت: شما وقتی ملاحظه می‌کنید که درخواست بلامحلی که پشتوانه‌ای ندارد وارد سیستم می‌شود باعث می‌شود تقاضا بیش از حد جلوه داده شود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر