بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴
طی هفته های گذشته افرادی اقدام به خرید فلزات از بورس کالا با ارز ۴۲۰۰ تومانی کرده و این فلزات را تبدیل به ضایعات کرده و به صورت غیرقانونی قاچاق می کنند.
کد خبر : ۱۷۷۸۷۷
وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به بورس نیوز در این خصوص گفت: با توجه به بخشنامه ای که در زمینه ممنوعیت صادرات فلزات ابلاغ شد، جلوی بخش قابل توجهی از این اقدامات از طریق قانونی گرفته شده ولی از طرق غیرقانونی این اقدام ادامه دارد.

وی خاطر نشان کرد: این مسئله وظیفه نیروی انتظامی را سنگین تر می کند متاسفانه از قبل تمایل به قاچاق بنزین وجود داشته که ممکن است در بحث فلزات نیز این تمایل از طرف متخلفان وجود دارد که نیروی انتظامی باید با آن به شدت برخورد کند.

در ادامه جعفر سرقینی معاون وزارت صنعت در اظهارات تکمیلی با اذعان به وجود این پدیده و دریافت گزارش های به وزارت صنایع در این خصوص گفت: این قضیه فقط در مورد فلز مس مطرح بوده است ولی با توجه به بخشنامه ای که وزیر صنعت به آن اشاره کردند و صادرات منوط به تولیدکنندگان است تا حدزیادی این قضیه کنترل شده است.

سرقینی ادامه داد: اگر فردی اکنون از بازار مس یا آلومینیوم خریداری کند هیج چاره ای جز فروش در داخل کشور ندارد چرا که از چهارشنبه هفته گذشته همه کدهای مربوط به صادرات فلزات در همه اقلام بسته شده و صادرات آن منوط به مجوز وزارت صمت است.

وی تاکید کرد: این مجوز تنها زمانی ارائه می شود که خریداران به عرضه تکلیفی خود در بورس کشور عمل کرده و این اقدام به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی و تامین مواد اولیه کافی برای واحدهای داخلی  بوده لذا نگرانی در مورد این قضیه از طرق قانونی برطرف شده است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر