بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴
معاون بازار بورس تهران می‌گوید نمادهایی که برای گواهی صادراتی یورو و دلار در حال حاضر روی تابلو مشاهده می شود فقط مربوط به کارهای فنی است و فعلا معامله‌ای روی آن انجام نمی‌شود.
کد خبر : ۱۷۷۹۰۶
به گزارش بورس نیوز، علی صحرایی، در پاسخ به اینکه آیا گواهی سپرده یورو و دلار امروز در بورس تهران معامله خواهد شد، اظهار کرد: تا بورس اطلاعی ندهد هیچ معامله‌ای روی نمادهای گواهی سپرده دلار و یورو انجام نمی‌شود.

وی در پاسخ به اینکه چه زمانی این گواهی‌ها مورد معامله قرار می‌گیرد گفت: هنوز هیچ چیز مشخص نیست.

معاون بازار بورس تهران در واکنش به اینکه نمادهای گواهی سپرده دلار و یورو در حال حاضر چه کاربردی دارد گفت: این ها صرفا برای کارهای فنی است و ربطی به درج نماد ندارد.

در نیمه دوم فروردین‌ماه بود که اسحاق جهانگیری - معاون اول رئیس جمهوری - اعلام کرد که دلار تک‌نرخی شده و تنها به قیمت ۴۲۰۰ تومان در بازار معامله خواهد شد. در عین حال تاکید کرد که هر معامله‌ای با دلار غیر از ۴۲۰۰ تومان قاچاق به حساب می‌آید.

اما پس از آن در عمل در بازار غیر رسمی ارز، قیمت دلار شاهد رشد بود. این موضوع سبب شد بازارهای مالی و غیرمالی ایران تحت تاثیر قرار بگیرد و رکود بر بازار ایران سایه بیفکند، اما چندی پیش بعد از التهابات در بازار غیررسمی ارز مسعود کرباسیان – وزیر اقتصاد – اعلام کرد صادرکنندگان ملزم نیستند ارز خود را به بانک‌ها بفروشند بلکه می‌تواند اظهارنامه صادراتی خود را در بورس عرضه کنند.

به گزارش ایسنا، با توجه به اینکه فعلا اظهار نظر رسمی‌ای درباره معامله گواهی سپرده ارزی در بورس نیست احتمال دارد بازار با تصمیمات جدید در این مورد مواجه شود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر