بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۹
کارشناس بازار سرمایه، درخصوص تاثیر گذاری سامانه نیما بر بورس گفت: شرکت هایی که بتوانند در بازار ثانویه هر چیزی را بصورت توافقی بفروشند بسیار سود می کنند.
کد خبر : ۱۷۷۹۲۳
محمد حسن شمسی مدیرعامل کارگزاری توسعه اندیشه دانا در گفت‌وگو با بورس‌ نیوز، با انتقاد از سامانه نیما و عرضه ارز 4200 تومانی از سوی صادرکنندگان تصریح کرد: این سیستم به رانت خواری بیشتر در بازار سرمایه منجر خواهد شد.

وی همچنین سامانه نیما را در ریزش روزهای اخیر بازار سرمایه خیلی تاثیرگذار ندانست و گفت: مقداری از این ریزش ممکن است به خاطر سامانه نیما باشد ولی این موضوع تاثیرگذار نیست و بازار سرمایه همچنان جای رشد دارد.

شمسی درخصوص اوراق گواهی سکه نیز اظهار کرد: این طرح در کوتاه مدت ممکن است روی بازار سکه تاثیر بگذارد ولی بیشتر به نفع کسانی است که نقدینگی آنها در این بازار متوقف شده است.

وی در پایان، به متغیر بودن قیمت سکه به دلیل ارتباط با قیمت های جهانی اشاره کرد و افزود: ازآنجاییکه قیمت سکه بر اساس قیمت های جهانی طلا سنجیده می شود در کوتاه مدت اثر می گذارد ولی دوباره راه خودش را می رود و عملا به نفع کسانی است که پول هایشان در آنجا قفل شده است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر