بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه التهابات اخیر بازار مسکن ریشه در اقتصاد کلان دارد و وزارت راه و شهرسازی اقداماتی را برای رفع این التهابات در دستور کار قرار داده گفت: سیاست‌های خارجی انتظارات تورمی در بازارها ایجاد کرده است.
کد خبر : ۱۷۷۹۸۱
به گزارش بورس نیوز، عباس آخوندی در نشست هم‌اندیشی با حرفه‌ورزان و صاحبنظران با موضوع چالش بخش مسکن و راهکارهای آن با اشاره به شرایط اخیر و التهابات بخش مسکن اظهار داشت: اخیرا سطح عمومی قیمت‌ها و اقتصاد کلان کشور با التهاباتی مواجه بوده که این التهابات نگرانی‌هایی را در حوزه‌های مختلف به وجود آ‌ورده است.

وی افزود: مسئولان در دولت و نمایندگان در مجلس و انجمن‌های صنفی مرتبط با بازار مسکن نسبت به این موضوع حساس شده‌اند و رسانه‌ها هم هر روزه تحلیل‌هایی را از شرایط بازار ارائه می‌دهند که این نشان می‌دهد التهابات در بازار مسکن موضوع مهمی است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: موضوعات اقتصادی حال حاضر، ریشه در اقتصاد کلان دارد که آن را در اشکال مختلف و بازارهای مختلف مانند بازار سرمایه، صنعت، تجارت و مسکن می‌بینیم و التهابات اقتصادی خود را در این بازارها بیشتر نشان داده است.

آخوندی ادامه داد: مسائل سیاست خارجی هم در حد خود انتظارات تورمی ایجاد کرده و التهاباتی در اقتصاد به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه در بخش مسکن به لحاظ ابزارهایی که ما را محدود می‌کند فرضیه‌هایی را مطرح کرده‌ایم و نگاه درون بخشی به مسکن داشته‌ایم، گفت: با توجه به اینکه مسکن هم مرتبط به اقتصاد کلان است با افراد صاحب‌نظر اصناف مختلف و مسئولان دستگاهی ذیربط با بخش مسکن و حوزه‌های پولی و مالی جلساتی برگزار کرده‌ایم و در این جلسه از این افراد دعوت کردیم که در خصوص رفع التهابات بازار مسکن رایزنی داشته باشیم.

به گزارش ایلنا، وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: همکاران ما در وزارت راه و شهرسازی پیشنهاداتی را ارائه کردند که در رئوس آن اقدامات جدیدی قرار دارد و برخی هم اقداماتی هستند که تسریع کننده تصمیمات قبلی در بازار مسکن محسوب می‌شوند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سخنان آخوندی وزیر راه و شهرسازی در سی‌ویکمین صبحانه کاری کانون نهادهای سرمایه‌‎گذاری؛

بازارسرمایه فضای شفاف تعامل ایران با اروپا

سخنان آخوندی وزیر راه و شهرسازی در سی‌ویکمین صبحانه کاری کانون نهادهای سرمایه‌‎گذاری؛

بازارسرمایه فضای شفاف تعامل ایران با اروپا

ارسال نظر