بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
مدیر مالی پتروشیمی غدیر در گفت و گو با بورس نیوز مطرح کرد؛

جریمه ۷ میلیارد تومانی «شغدیر» بخشوده شد! / کاهش ۴۴۰ میلیون تومانی مالیات شغدیر

مدیر مالی پتروشیمی غدیر گفت: اختلاف ۸۰۰ میلیونی مربوط به یک درصد مالیات کالای فروخته شده در بورس کالا به ۳۶۰ میلیون تومان تقلیل یافته و ۷ میلیارد تومان جریمه این شرکت نیز کلا بخشوده شده است.
کد خبر : ۱۷۷۹۸۹
کورش معظمی گودرزی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد: سال ۹۵ و ۹۶ مفاصه حساب سال های قبل را اخذ شده و اختلاف ۸۰۰ میلیون تومانی با سازمان امور مالیاتی مربوط به یک درصد مالیات فروش محصولات در بورس کالا بوده که نسبت به آن اعتراض شد و در مرحله تجدید نظر این رقم به ۳۶۰ میلیون تومان تقلیل پیدا کرد که پرداخت خواهد شد.

گودرزی ادامه داد: در مورد مالیات بر ارزش افزوده نیز شرکت‌های که در مناطق ویژه اقتصادی قرار دارند مودی مالیاتی نبوده یعنی وظیفه دریافت مالیات بر ارزش افزوده را بر عهده ندارند.

وی افزود: این وظیفه به عهده گمرک ایران گذاشته شده و چون گمرک زیر ساخت لازم برای این مسئله را نداشت خود شرکت‌ها اقدام کرده و مالیات را از خریداران خود می‌گرفتند ضمن آنکه پتروشیمی غدیر چنین اقدامی انجام نداده ولذا تمام محصولات ما در بورس کالا فروخته شده و بورس کالا نسبت به دریافت مالیات اقدام و مالیات را به حساب شرکت واریز و ما نیز عینا به حساب سازمان امور مالیاتی پرداخت می کنیم.

گودرزی همچنین تصریح کرد: موضوعی که نه تنها در مورد پتروشیمی غدیر بلکه در مورد تمام شرکت های که در مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد فعال هستند، این بود و سازمان امور مالیاتی تصریح کرد تا زمان تعیین تکلیف در این مورد نمی توان کاری کرد که با ابلاغ بخشنامه رییس سازمان امور مالیاتی همه شرکت ها به شرط آنکه ارزش افزوده ای را که از مشتریان می گیرند، به امور مالیاتی پرداخت کنند قابل قبول است.

وی اظهار کرد: سال ۹۳، برگ مطالبه‌ای برای ما صادر شده که ممیزها اشتباه مرتکب شده و برای کالاهای معاف و غیر معاف مالیات بر ارزش افزوده لحاظ کردند در حالی که ما کالای معاف نداریم چون در منطقه ویژه هستیم.

وی ادامه داد: برای رسیدگی به این موضوع مدارک مورد نیاز به سازمان امور مالیاتی ارائه داده شد و متوجه اشتباه خود شدند و این موضوع در سال ۹۳ کلا منقضی شد.

وی در مورد جریمه ۷ میلیاردی این شرکت نیز گفت: این جریمه طبق بخشنامه کاملا بخشوده شده و ۴ میلیارد را نیز پرداخت نخواهد کرد و از نظر مالیاتی در شرایط مناسبی قرار گرفته است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر