بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸
دولت کره جنوبی برای مقابله با پدیده اعتیاد به کار مردم این کشور، حداکثر ساعت کاری مجاز را به ۵۲ ساعت در هفته کاهش داد.
کد خبر : ۱۷۷۹۹۲
به گزارش بورس نیوز، دولت در نظر دارد به منظور تعادل‌بخشی بیشتر به چرخه عمر کاری کارکنان، ساعت کاری را باز هم کاهش دهد و به ۴۰ ساعت در هفته برساند. پیشتر حداکثر ساعت کاری مجاز در هفته ۶۸ ساعت بود. هرچند که شرکت‌های کوچک می‌توانند قوانین جدید را تا سال ۲۰۲۰ اجرا نکنند اما شرکت بزرگ در صورت وادار ساختن کارکنان خود به کار بیش از سقف تعیین شده ۱۷ هزار و ۸۱۵ دلار جریمه و در صورت تکرار، مدیرعامل آن با دو سال حبس مواجه خواهد شد.

مون جائه - رئیس جمهور کره جنوبی - در همین رابطه گفت: این فرصتی بزرگ برای فاصله گرفتن از یک جامعه معتاد به کار و حرکت به سمت جامعه‌ای که خانواده‌ها اوقات فراغت را در کنار یکدیگر سپری کنند، است. مساله مهم، محافظت از سلامت و جان شهروندان و کاستن از شمار مرگ و میرهای ناشی از کار بیش از حد، سوانح کار و سوانح رانندگی ناشی از خستگی است.

این تغییرات در وهله نخست در شرکت‌های بزرگ، ادارات دولتی و موسسات عمومی از یکم ژوئیه اجرایی می‌شود اما به منظور فرصت دادن به تطابق شرکت‌ها با ساختار جدید، جریمه‌های نقض قانون از شش ماه پس از اجرایی شدن قانون اعمال خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از بیزینس اینسایدر، کره جنوبی یکی از بیش‌ترین ساعت‌های کاری را در بین کشورهای توسعه یافته دارد. برای مثال میانگین ساعت کره‌ای‌ها در سال ۳۰۰ ساعت بیشتر از آمریکایی‌هاست. مساله‌ای که به گفته چونگ هیون باک - وزیر خانواده کره جنوبی - باعث شده است زنان جوان به جای تشکیل خانواده و فرزندآوری با کار خود ازدواج کنند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
hamed
Japan
شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹
پیشنهاد من اینکه نیرو کار معتاد کره جنوبی را بیاوریم ایران و ایرانیها را بفرستیم کره ، اونوقت همه چیز درست میشه.