بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹
سخنگوی صنعت برق ایران گفت: به شرکت های توزیع برق سراسر کشور اعلام شده که به ۳ روش، محدودیت های اعمالی به مردم اطلاع رسانی شود.
کد خبر : ۱۷۸۰۰۵
به گزارش بورس نیوز، محمودرضا حقی فام معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر و سخنگوی صنعت برق ایران اظهار داشت: در دو روز گذشته یعنی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه و همچنین امروز (جمعه) از صبح تاکنون، قطعی برق ناشی از کمبود تولید و یا مشکلات شبکه انتقال برق نداشتیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه "اعلام شده بود از روز 14 تیرماه (پنجشنبه) محدودیت های قطع برق به مردم اعلام می شود"، گفت: محدودیتی در دو روز گذشته نداشتیم، برای همین روز پنجشنبه و صبح امروز هیچ اعلامی مبنی بر قطعی های برق به مردم در هیچ نقطه کشور نشد.

وی ادامه داد: شبکه برق در سراسر کشور به دقت و به طور مستمر رصد می شود و در هر نقطه کشور که پیش بینی شود بار شبکه در ساعاتی از روز افزایش بیش از ظرفیت خواهد داشت، محدودیت هایی اعمال می شود که از پیش، این محدودیت ها به مردم آن منطقه اعلام خواهد شد.

حقی فام در خصوص جزئیات نحوه اطلاع رسانی قطعی های احتمالی برق به مردم گفت: به شرکت های توزیع برق سراسر کشور اعلام شده که به 3 روش، محدودیت های اعمالی به مردم اطلاع رسانی شود.

وی افزود: یکی اینکه در سایت شرکت های توزیع این موضوع اطلاع رسانی خواهد شد، دوم اینکه در رسانه های گروهی مثل شبکه های رادیویی و تلویزیونی محلی اطلاع رسانی های مربوطه انجام می گیرد و مورد سوم، ارسال پیامک به مردم و تماس با تلفن های ثابت آنهاست.

سخنگوی صنعت برق ایران در پاسخ به اینکه "چقدر قبل از بروز قطعی های برق، به مردم اطلاع رسانی می شود؟"، گفت: از روز قبل این اطلاع رسانی ها صورت می گیرد و اگر پیش بینی شرایط شبکه به گونه ای بود که اطلاع رسانی در روز قبل میسر نشد، حتما در ساعات صبح این اطلاع رسانی انجام می شود تا مردم حداقل حدود 4 تا 6 ساعت زودتر از زمان اعمال محدودیت ها، از ساعت دقیق آن مطلع شوند.

وی ادامه داد: این موارد تماماً پیش بینی هایی است که برای برقرسانی مطلوب تر به مردم در نظر گرفته شده و اینکه اعلام کرده ایم از این پس، قطعی های برق اطلاع رسانی می شود به معنای در پیش بودن قطعی های ممتد طی روزهای آتی نیست، بلکه تلاش می کنیم در صورت افزایش فشار بار شبکه، با اطلاع رسانی قبلی به مردم، شرایطی را فراهم کنیم که مشترک با قطع ناگهانی برق مواجه نشود.

به گزارش تسنیم، حقی فام تصریح کرد: اطلاع رسانی محدودیت های احتمالی به مردم با دو هدف صورت می گیرد، یکی اینکه آنها از پیش نسبت به زمان قطعی احتمالی برق آگاهی کسب کنند و دوم اینکه بدانند در ساعات اعلام شده، اگر اقدام به صرفه جویی در مصرف برق کنند، چه بسا با وجود پیش بینی های صورت گرفته نیز، با مدیریت مصرفی که از سوی خود مردم صورت گرفته، شاهد قطعی برق نباشیم.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر