بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵
مديرعامل گروه خودروسازی سايپا تاکید کرد؛

تلاش سایپا برای دوری از سیاست‌زدگی و مدیران غیرمتخصص

مديرعامل گروه خودروسازي سايپا گفت: صنعت خودروسازي ايران به‌دليل تحريم‌هاي پيش رو درگير يك نبرد تمام‌عيار اقتصادي و تجاري است و سايپا براي عبور موفقيت‌آميز از مشكلات ناشي از آن، برنامه‌ريزي كرده است.
کد خبر : ۱۷۸۰۲۱
به گزارش بورس نيوز، محسن جهرودي در مراسم پنجاه‌يكمين سالروز تأسيس شركت طيف سايپا و در جشن خودكفايي اين شركت افزود: تحريم‌هاي جديد اشتغال جوانان ايران را در صنايع كشور به‌ويژه خودروسازي هدف قرار داده و ما تلاش مي‌كنيم بدون نگاه به بيرون و با استفاده از ظرفيت‌ها و امكانات خود، در همه زمينه‌ها به خودكفايي برسيم.

وي افزود: تجربيات گذشته به ما نشان داده كه هر زمان كشور در تنگنا و سختي قرار داشته، با پشتكار و تلاش بيشتر توانسته‌ايم به اهداف خود دست پيدا كنيم و اين‌بار نيز اجازه نخواهيم داد، گروه خودروسازي سايپا تحت تأثير فشارها و محدوديت‌هاي ايجاد شده از سوي دشمنان كشور قرار گيرد.

به گفته جهرودي گروه خودروسازي سايپا در سال‌هاي گذشته مشكلات زيادي در زمينه ورود سياسيون و افراد غيرمتخصص داشته و اين گروه در ماه‌هاي گذشته تلاش فراواني كرده تا از سياست‌زدگي و جريان‌هاي غيرمتخصص در صنعت فاصله بگيرد.

مديرعامل گروه خودروسازي سايپا همچنين توجه به سلایق عمومی جامعه را در زمينه توليد خودرو خواستار شد و آن‌ را ضامن دستيابي به موفقيت‌هاي آينده عنوان كرد.

وي تصريح كرد: راهكارهاي مختلفي را براي مقابله با محدوديت‌ها از قبيل همكاري با شركاي تجاري متنوع، فعال‌سازي اتاق‌هاي فكر و استفاده از ظرفيت‌هاي مغفول‌مانده داخلي و ايجاد مسيرهاي جديد همكاري با كشورهاي هم‌پيمان و همراه ايران در دوران تحريم را در دستور كار خود قرار داده‌ايم.

خودکفایی در تولید ۲۲ محصول خودرویی و غیر خودرویی

در ابتداي اين مراسم نيز فريبرز ظروفي مديرعامل شركت صنايع توليد رنگ و رزين طيف سايپا در اظهاراتي گفت: انضباط مالي، توسعه بازارهاي غيرخودرويي در دو بخش صنعتي و ساختماني و خودكفايي در دستور كار اين شركت قرار دارد.

وي افزود: در زمينه توليد 22 محصول خودرويي و غيرخودرويي به خودكفايي رسيده‌ايم و در آينده با راه‌اندازي مركز تحقيقات تخصصي رنگ و توسعه آزمايشگاه‌ها، متد توليد ناب را دنبال خواهيم كرد.
ظروفي ادامه داد: داخلي‌سازي محصول با استراتژي كاهش 30 درصدي هزينه‌ها، استفاده از ظرفيت‌هاي نخبگان داخلي، بازاريابي در حوزه غيرخودرويي و ساختماني و همچنين توليد رنگ سفيد پايه آب، از ديگر اهدافي است كه در دستور كار شركت طيف قرار دارد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر