بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹
مدیر عامل تاپیکو با اعلام افزایش ۴۰ درصدی سودآوری تاپیکو در سال ۹۶ گفت: در راستای کاهش هزینه های تامین مالی استفاده از ابزارهای نوین بازار سرمایه در دستور کار قرار گرفت.
کد خبر : ۱۷۸۰۶۳
به گزارش بورس نیوز، محمود مخدومی با بیان توضیحاتی در خصوص وضعیت پرتفوی تاپیکو و هلدینگ های تابعه گفت: در حال حاضر این مجموعه دارای ۳۸شرکت کنترلی و ۴۲ شرکت غیرکنترلی را در اختیار دارد.

مخدومی با بیان اینکه از این تعداد ۳۳شرکت بورسی و ۴۷ شرکت غیربورسی بوده، افزود: سود اصلی مجموعه از شرکت های بورسی حاصل می شود ، لذا هر چه شفافیت در بازار سرمایه افزایش یابد میزان بازدهی افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: ۱۷ درصد سود شرکت از شرکت های غیربورسی حاصل میشود.

مخدومی در خصوص روند صادرات شرکت نیز گفت: صادرات تاپیکو از ۳۱ درصد در سال ۹۵ به ۴۰درصد در سال ۹۶ ارتقا یافته، همچنین در این حوزه  ۱۶درصد رشد در مقدار و ۳۱ درصد افزایش ارزش صادرات را شاهد بودیم.

عرضه سهام پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس

مختومی همچنین در مورد ورود سهام شرکت ستاره خلیج فارس به بورس گفت: رئیس جمهوری در مراسم افتتاح پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس از لزوم مهیا شدن شرایط برای ورود سهام این شرکت به بورس سخن گفت، بنابراین بلافاصله پس از این دستور با همکاری سازمان تامین اجتماعی و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) طرح عرضه سهام پالایشگاه ستاره خلیج فارس به بورس در دستور کار قرار گرفت تا امکان عرضه سهام این پالایشگاه فراهم شود.

مخدومی با اشاره به این مطلب که تاپیکو تنها سهامدار ستاره خلیج فارس نیست گفت:امیدواریم دو سهامدار دیگر پالایشگاه ستاره خلیج فارس یعنی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با مالکیت 18 درصد و صندوق نفت ۳۳ درصدی در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

مختومی ادامه داد: به منظور امکان حضور بیشتر مردم در بازارهای سرمایه و نقدینگی با تولید مستمر، استقبال اولیه از طرف بازار سرمایه نسبت به عرضه سهام پالایشگاه ستاره خلیج فارس انجام شده است.

مدیرعامل شرکت تاپیکو اعلام کرد: فاز سوم ستاره خلیج فارس تا پایان امسال به بهره برداری آزمایشی می‌رسد و در سه ماه نخست سال 98 مورد بهره برداری رسمی قرار می‌گیرد.

وی همچنین از اختصاص سرمایه گذاری 700 میلیون یورویی به پروژه ساخت و تکمیل پالایشگاه ستاره خلیج فارس خبرداد.
مدیر عانل تاپیکو ادامه داد: در راستای کاهش هزینه های تامین مالی از ابزارهای نوین بازار سرمایه و تسویه بخشی از بدهی ها و تسهیلات با هدف کاهش هزینه های تامین مالی در دستور کار قرار گرفته است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر