بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲
کارشناس بازار سرمایه، کاهش مالیات سود سهام شرکت‌ها به یک‌پنجم درصد را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: با این سیاست دولت، علاوه بر اینکه حجم خریدوفروش در بازار سرمایه زیاد می‌شود به‌تبع آن گردش مالی هم زیاد شده و روی بازار سهام تأثیر بسزایی خواهد داشت.
کد خبر : ۱۷۸۰۹۰
محمدعلی شریفی‌نیا، رئیس هیات مدیره کارگزاری مبین سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز، تصریح کرد: کاهش مالیات سود سهام شرکت‌ها به نفع سهامداران و بورس کشور بوده چراکه در تأثیرگذاری روند توسعه‌ای شرکت‌ها می‌تواند امری حائز اهمیت باشد که شرکت‌ها را به سمت افزایش سرمایه و اقدامات توسعه‌ای سوق دهد.

وی در خصوص منتفی شدن ورود ارز صادراتی به بورس و انتقال به سامانه نیما نیز گفت: از سوی دیگر، امکان تغییر سوددهی شرکت‌ها در انتقال سامانه ارزی از بورس به نیما وجود داشته باشد اما درعین‌حال باید سودآوری شرکتی را هم در نظر داشت در غیر این صورت این سامانه نیز به‌جز صرف وقت و هزینه، ثمری نخواهد داشت.

شریفی‌نیا درباره راه‌اندازی بورس مجازی مسکن نیز افزود: این تصمیمی است که بیشتر به بازار مسکن مربوط شده اما در صورت عملیاتی شدن، این بورس توانایی تزریق رونق به بازار سرمایه را داشته ضمن آنکه معاملات مسکن را نظام‌مند کرده  و این بازار را از حالت سنتی خود خارج می‌کند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیر عامل کارگزاری مبین سرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

اقتصاد تعزیراتی و سهمیه‌بندی نخ‌نما شده / بورس شفاف سد مقابل رانت‌زایی

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز عنوان کرد:

وسواس سرمایه‌گذاران بورسی به تصمیمات یک‌شبه/ نقدینگی سرگردان در بورس بی‌معناست

ارسال نظر