بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲
در این گزارش به بررسی ارزش خالص دارایی های یک شرکت سرمایه گذاری معدنی و پتروشیمایی به همراه پرتفوی سهام شرکت های بورسی و شرکت های غیربورسی آن می‌پردازیم.
کد خبر : ۱۷۸۱۰۷
به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز ؛ در  جدول شماره یک محاسبه ارزش مازاد پرتفوی بورسی شرکت ارائه شده است. همان گونه که در این جدول قابل مشاهده است، سهام شرکت های گل گهر، چادرملو و سرمایه گذاری امید بیشترین اثر مثبت را در مازاد ارزش پرتفوی بورسی شرکت ایفا می نمایند و مازاد ارزش پرتفوی بورسی شرکت، مبلغ 5.570.965 میلیون ریال است.

جدول شماره1- محاسبه ارزش مازاد پرتفوی بورسی شرکت سرمایه گذاری سپه



همچنین، محاسبه ارزش پرتفوی غیربورسی شرکت به مبلغ 157.800 میلیون ریال محاسبه شده است. این مازاد ارزش از محل سرمایه گذاری در سهام شرکت سرمایه گذاری مهر می باشد. ارزش سایر سرمایه گذاری های غیربورسی که عمدتا شامل صندوق های سرمایه گذاری و اوراق بدهی می باشد، معادل ارزش خرید آنان در نظر گرفته شده است.

با توجه به محاسبات مازاد ارزش پرتفوی بورسی و غیربورسی شرکت و همچنین لحاظ نمودن حقوق صاحبان سهام شرکت گروه بهمن بر اساس صورت های مالی سه ماهه حسابرسی نشده منتهی به پایان اسفند 1396، ارزش خالص دارایی های هر سهم شرکت و بر اساس جدول شماره دو معادل با 2.097 ریال برآورد می شود که با توجه به قیمت فعلی سهام شرکت در بازار بورس که 1.393 ریال می باشد، نسبت قیمت به ارزش خالص دارایی هر سهم شرکت معادل 66 درصد ارزش معاملاتی سهام شرکت است.

جدول شماره 2- محاسبه ارزش خالص دارایی های شرکت گروه بهمن




اشتراک گذاری :
ارسال نظر