بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹
علی‌رغم اعلام عضو شورای عالی بورس مبنی بر انتشار صورت‌های مالی حسابرسی شده ناشر «های‌وب» تا بیستم ماه جاری و قبل از برگزاری مجمع، این اتفاق تاکنون نیفتاده است.
کد خبر : ۱۷۸۱۲۷
به گزارش بورس‌نیوز، بر اساس اطلاعات دریافتی از یک منبع آگاه در سازمان بورس، حسابرس‌ «های‌وب» که مهر اعتماد سازمان از آن برداشته شد، مکلف شده تا صورت‌های مالی این شرکت را طبق نظریه جامعه حسابداران که ایرادات سازمان را تائید کرده بررسی و نظر کارشناسی بدهد.

بر این اساس چنانچه حسابرس به‌عنوان نظر قبلی خود را تائید کند با توجه به تائید ایرادات سازمان از طرف جامعه پذیرفتنی نیست لذا حسابرس برای اعمال‌نظر سازمان و جامعه نیاز به زمان داشته و طبق شنیده‌ها حسابرس در تلاش است تا روز 25 تیرماه صورت‌های مالی را ارائه دهد.

از سوی دیگر باید اشاره داشت که نظر سازمان بورس از سوی جامعه حسابداران تائید شده اما اگر حسابرس چنانچه تأکید بر نظریه گذشته خود داشته باشد عملاً این حسابرس عملکرد خود را زیر سؤال برده و عواقب آن بر عهده حسابرس است.

در همین زمینه حسین عبده تبریزی عضو شورای عالی بورس به بورس‌نیوز گفت: صورت‌های مالی حسابرس شده هنوز منتشرنشده و در حال پیگیری دلیل عدم انتشار صورت‌های مالی حسابرسی شده ناشر «های‌وب» هستیم.

عبده تبریزی با انتقاد از تعلل حسابرس برای اعلام صورت‌های مالی خبر داد و گفت: در حال حاضر پیگیری این موضوع در دستور کار قرار داشته و به‌محض اینکه پیگیری‌های نتیجه دهد،  حاصل آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

از طرف دیگر مصطفی حقیقی مهمانداری دیگر عضو شورای عالی بورس نیز با اظهار بی‌اطلاعی از روند انتشار و تعلل حسابرس «های‌وب»گفت: سازمان بورس در این زمینه باید اظهارنظر کند.

پس‌ازآنکه شورای عالی بورس از خرید سهام «های‌وب» توسط سهامدار عمده «های‌وب» خبر داد، این موضوع از سوی سید ایمان میری پذیرفته نشد و درنهایت قرار بر این شد که پس از انتشار صورت‌های مالی حسابرسی شده و برگزاری مجمع و شفاف‌سازی این نماد بازگشایی شود که این وعده نیز محقق نشد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
امینی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷
خبری هم از وملت به سهامدارها بدهید یکی یکی گند زدند به بورس
امیر
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۷
باز بودن نماد شرکت بدیهی ترین حق سهامداران است.بهتر است ساز مان بورس بیش از این بر پایمال کردن حقوق سهامداران پافشاری نکند. ضمنا این شرکت از ابتدا هم مشکلی نداشته و این رویه های سلیقه ای بیشترین آسیب را بر پیکر نیمه جان بورس وارد میکند.