بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰
نامه سرگشاده نخبه اقتصادی جهان اسلام به حسن روحانی متشر شد:

دیگر اثری از دولت تدبیر و امید باقی نماده؛ هرچه هست، دولتی اعتدالی است

علیرضا معظمی‌نیا، نخبه اقتصادی جهان اسلام پیرامون وضعیت اقتصادی کشور و بحران‌های مالی اخیر نامه‌ای سرگشاده خطاب به حسن روحانی نوشته و در آن دلسوزانه نظرات خود را با ایشان به اشتراک گذاشته است.
کد خبر : ۱۷۸۱۳۱
به گزارش بورس‌نیوز، در متن این نامه آمده است:

حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر حسن روحانی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
با سلام و احترام
آقای رئیس جمهور! بی‌مقدمه بگویم تنها راهکار برون‌رفت از مشکلات حاد و حیاتی عدیده اقتصادی جامعه ایران به‌ویژه بازار سکه و ارز، ترمیم کابینه خود و تغییر آقایان واعظی، نهاوندیان، سیف، شریعتمداری ، نوبخت و کرباسیان است.
اقتصاد ایران امروزه با ریسک‌های بالایی مواجه شده که برای حل آن باید اصلاحات فوری در دستور کار قرار بگیرد.
ترمیم کابینه دولت ابتدا باید از سازمان برنامه و بودجه و دفتر رئیس‌جمهور و سپس دیگر سازمان‌ها آغاز شود.
در شرایط کنونی از اصلاح‌طلبان و اصولگرایان این انتظار می‌رود که با کمک یکدیگر و یک‌دل و یک‌صدا زیر پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه توصیه مقام معظم رهبری دولت را یاری کرده و مانع از انحصارطلبی عده‌ای در آن شوند؛چرا در شرایط کنونی حتی متخصصان واقعی کشور نیز علاقه‌ای به کمک و مشاوره به دولت و ارائه راهکار ندارند!
لذا دیگر اثری از دولت تدبیر و امید باقی نمانده و دولت اعتدال و توسعه تلقی می‌گردد و با گفتار درمانی و سیاه‌نمایی مکرر حنای آن شعار برای ملت ایران دیگر رنگی ندارد.
برای جلوگیری از بدتر شدن وضعیت موجود باید سود بانکی با افزایش 20 درصدی به روال سابق برگردد تا اجاره مسکن پایین بیاید (تقریبا 50 درصد از مردم کشور مستاجر هستند)، همچنین نابسامانی وضعیت در بخش‌هایی همچون وزارت صنعت و جهاد کشاورزی و اقتصاد علی‌الخصوص بانک مرکزی دیده می‌شود که مسئولین مربوطه باید از دستاوردهای خود حرف قابل دفاع و شرعی و قانونی داشته باشند.
جناب آقای دکتر روحانی! تنها اصلاح‌طلب و دلسوز حاضر در دولت تدبیروامید ( اعتدال و توسعه)، جناب آقای اسحاق جهانگیری است اما متاسفانه گفته می‌شود تیم وی را در دولت بازی نمی‌دهند و معتقدند دولت امروز دولت اصلاحات نیست.
از سویی دیگر، در انتخابات سال ۱۳۹۲ با شعار رفع حصر و اشتغال جوانان و رونق کسب و کار و ارزانی و غیره برای کسب رای در ستادهای انتخاباتی به مردم وعده دادید و اظهار داشتید که من سرهنگ نیستم بلکه یک سیاستمدارم که متاسفانه هیچکدام آن نبودید ولی ای کاش یک سرهنگ سیاستمدار بودید.
اشتباه بزرگ دولت، خودبزرگ‌بینی و غرور بود که اگر درابتدای شروع مذاکرات هسته‌ای توجه‌ای به ارشادات مقام معظم رهبری مبنی بر عدم اعتماد به امریکایی‌ها داشتند موفق‌تر می‌بودند و و لازم بود همراه تیم سیاست خارجی یک تیم اقتصادی و یک تیم امنیت ملی حضور داشته باشند چرا که به طور حتم یک سیاستمدار که دانشی از امنیت ملی و اقتصاد ندارد نمی‌تواند در مذاکرات منافعی بدست آورد.
جناب آقای دکتر روحانی! تمام بحث کشور بر سر امنیت ملی و اقتصاد ملی باید متمرکز شود نه فقط دیپلماسی؛ زیرا وقتی فقر از در وارد هر خانه‌ای شود ایمان از پنجره می‌رود.
سوالی دارم از رئیس جمهور محترم که حکم یک پدر را برای کشور دارد که هم باید تشویق کند و هم تنبیه و آن این است که آیا این جوانان فرزندان من و شما نیستند؟ آیا اطلاع دارید یک مادر برای تهیه پول شیر خشک کودک خود حاضر است دست به هرکاری بزند!؟
اگر مردم و خانواده‌های معظم شهدا و رزمندگان دهه شصت از کم کاری و سستی و رانت و لابی مدیران دولت چشم‌پوشی کردند و تا به امروز سکوت پیشه کرده‌اند فقط به حرمت شخص رهبر بوده است.
اگر رئیس‌جمهور در اداره کشور با مشکلات مختلف دست و پنجه نرم می‌کند توصیه می‌شود از فرماندهان محترم ارتش و سپاه علی‌الخصوص مراجع معظم تقلید و شورای نگهبان قانون اساسی و مجمع تشخیص مصلحت نظام یاری طلب نمایند.
همچنین در بخش اقتصاد بازار، جهت جلوگیری از افزایش قیمت‌ها اقدامات اساسی صورت گیرد. به عنوان نمونه «در بخش خودرو، سایت ثبت سفارش باز شود به ویژه سایت سایپا و ایران خودرو با تحویل فوری. متاسفانه به یک شخص 500 دستگاه خودرو و به یک شهروند عادی بعد از 45 روز کاری آن هم با مشکلات فراوان خودرویی تحویل شود.»
جناب آقای رئیس جمهور! مردم در مناظره‌ها شاهد این بودند که رقبای انتخاباتی جنابعالی همچون آیت‌الله رئیسی، مهندس میرسلیم و آقای دکتر قالیباف برنامه‌های جامع و چشم‌انداز روشنی داشتند. بهتر نیست از برنامه‌ها و راهکارهای این عزیزان بهره ببرید.
بزرگترین اشتباه بانکی کشور توسط دکتر ولی‌الله سیف صورت گرفت، که به دلیل عدم داشتن علم و دانش بانکداری ، به‌طور سلیقه‌ای قبل از اینکه تورم واقعی مهار شود ارز را تک نرخی اعلام کردند که نتیجه‌اش امروز بر مردم هویدا گشت.
آقای رئیس جمهور! اینجانب که یک روستایی بی‌سواد پشت کوهی هستم به مراتب بهتر از آقای سیف و تیم اقتصادی دولت، متوجه اشتباهات فاحش در عملکرد اقتصادی‌شان می‌باشم. متاسفانه تاکنون تمام آمال و آرزوهای هزاران جوان ایرانی برای تشکیل یک زندگی حداقلی که چشم امیدشان به این دولت بود همه را بر باد دادید. و چیزی که گریبانگیر مردم ایران خصوصا جوانان شده است ، جز فقر و بیکاری نیست.
یکی دیگر از مصادیق بی‌اعتمادی مردم به دولت که زنگ خطری است برای جنابعالی، می‌توان در کمک‌هایی که به مردم زلزله‎زده کرمانشاه از طریق افراد مشهور و سلبریتی‌ها شد نام برد.
جناب آقای دکتر روحانی! چرا باید عده‌ای از مدیران کشور سوگند خود در برابر مردم را به خاطر جیفه مال دنیا فراموش کنند و هنوز یکسال از دور دوم دولت تمام نشده است باید این همه مشکل ایجاد شود !
جناب  آقای دکتر روحانی! خواسته مردم استعفا و استیضاح شما نیست. مردم به آن 24 میلیون رای احترام می گذارند اما دولت‌مردان خیر! باید همواره از کارچاق‌کن‌هایی در لباس مشاور که به آنها فاحشه‌های سیاسی ستادهای انتخاباتی گفته می‌شود در دولت صرفه‌نظر کرد. متاسفانه امروزه نه اصلاح‌طلبان و نه اصولگرایان در دولت جایگاهی ندارند و وزرا، استانداران و مدیران ارشد از حزب اعتدال و توسعه دولت نوبخت و حزب اعتماد ملی انتخاب شده‌اند...!
جناب آقای دکتر روحانی! ایران ثروتمندترین کشور دنیاست و متاسفانه نیروهای خارجی به دنبال ایجاد تفرقه میان مردم هستند زیرا مسئولین هیچ‌گونه تناسبی با توجه به رشته تحصیلی‌شان و جایگاهی که هم‌اکنون اشغال کرده‌اند را ندارند و احساس می‌کنند که ولی‌نعمت مردم هستند درصورتی‌که به فرموده بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره) آنها همگی باید خدمت‌گزار این مردم باشند اما متاسفانه جایگاه خودشان را فراموش کرده‌اند.
از طرفی بانک‌ها نقدینگی مردم را تبدیل به ملک کرده و در یک خیابان انبوهی از شعبه‌های بانکی وجود دارد که کمکی به فعالیت اقتصادی نمی‌کند. دولت می‌تواند با اقدام ضربتی ضمن واگذارنمودن املاک بانک‌ها و فروش آنها بخشی از دارایی‌های مردم را به  چرخه اقتصاد برگرداند تا عرضه و تقاضا و اشتغال‌زایی برای مردم به تعادل برسد.
دولت باید به موقع اسامی مفسدان و آقازاده‌ها (ژن‌های خوب ) را اطلاع‌رسانی کند و با گفتار‌درمانی کاری از پیش نخواهد برد زیرا حنای آن دیگر رنگی برای مردم ندارد.
آقای روحانی! آهن، آهن را میبرد.
جناب آقای رئیس جمهور! به جای خشم و غضب و کینه ورزی از شنیدن صدای حق و حقیقت با اینجانب و مردم همچون یک پدر مهربان باشید.
 با تجدید سلام و احترام
 الاحقر علیرضا معظمی نیا
 یک شهروند ایرانی

نتیجه تصویری برای معظمی نیا
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۶
می خواست ابروش رادرست کن زد چش راهم کور کرد!!!!!!افزایش 20درصدی سود بانکی؟؟؟؟!!!!!!!!علاج اقتصاد ؟؟؟؟!!!!!!!
هوشنگ عبدالله زاده
United States of America
چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۰
سلام به نظرم منظور دکتر معظمی نیا در خصوص افزایش سود بانکی برای کمک به مستاجران است، چرا که موجرین درسنوات گذشته که سود بانکی حدود ۲۰ درصد بود بیشتر املاک خود را به صورت رهنی واگذار مینمودند ولی با کاهش سود بانکی بیشتر تمایل دارند به جای پول رهن اجاره دریافت نمایند که با توجه به وضعیت کنونی کشور و تعداد بالای مستاجران در ایران ،کاهش سود بانکی بدون سیاست های جایگزین بیشترین فشار و ضرر را به این قشر وارد کرده و کما درآتیه بیشتر هم خواهد شد.
فضلی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۲
با سلام
جناب دکتر خسته نباشید میگم از راهی نسبتا دور
و اگر کشور ما مثل شما عزیزان دلسوز که واقعا دلشان واس کشور ما اینطوری که شما در خصوص مملکت ما ناراحت هستین و باعث نگرانی شما و امثال شما شده کسی بوده امروز حال و روز ما اینی که هست یقینا خیلی بهتر نیبود متا سفانه کسی طبق رشته ای که درس خونده و مدرک داره انتخابشقلی ندارد و و شقلی را به ایشان دادند که هیچ علاقه ای ندارد تمام ضربه هااز این نقطه شروع میشود ممنونم که خود شما حضور معاثر دارید در دل این کشور و مردم