بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱
با امضا 90 نماینده مجلس؛

استیضاح وزیر اقتصاد کلید خورد

نمایندگان مجلس با اعلام آنکه تیم اقتصادی دولت در بروز مشکلات اقتصادی مقصر است، استیضاح وزیر اقتصاد را با ۹۰ امضا به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تقدیم کردند.
کد خبر : ۱۷۸۱۴۳
به گزارش بورس‌نیوز، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی معتقدند که مشکلات فعلی اقتصادی درپی تحریم‌های عملیاتی و تهدیدات اقتصادی-سیاسی رخ نداده و عامل از بین رفتن ثبات اقتصادی کشور این مسئله نیست بلکه  بخش عمده مشکلات اقتصادی را ناظر بر ضعف مدیریت است.
بنابراین تیم اقتصادی دولت از سوی برخی نمایندگان مجلس در بروز مشکلات مقصر شناخته شده زیرا به ظن این نمایندگان خانه ملت، دولتی‌هایا با هم هماهنگ نیستند و یا به وظایف خود عمل نمی کنند.»
در همین راستا حاجی دلیگانی یکی از نمایندگان منتقد عملکرد دولت گفت: مجلس از اختیارات خود و بر اساس قانون اساسی در قبال وزرا کوتاه نخواهد آمد و طرح استیضاح وزیر اقتصاد را با 90 امضا تقدیم هیئت رئیسه مجلس کرده است.
از همین رو، این نماینده مجلس تاکید کرد که برخی موارد از جمله استیضاح رئیس بانک مرکزی یا معاون اقتصادی رئیس جمهور در اختیار مجلس نیست و از اینرو از رئیس جمهور انتظار داریم تصمیم گیری کند!
وی در ادامه تصریح کرد: نمایندگان با تعطیلی این هفته مجلس مخالفت داشتند اما متاسفانه این تعطیلی یک هفته عقب افتاد، ولی طرح استیضاح کنسل نشده است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر