بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴
مدیرعامل کارگزاری سی‌ولکس در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

محدودیت معاملات آتی برای جلوگیری از بحران/ قرمزپوشی فلزی‌ها زیر سایه تحولات سیاسی

مدیرعامل کارگزاری سی ولکس معتقد است: بحث منتفی شدن عرضه گواهی سپرده سکه در بورس مطرح نیست و تنها به دلیل حجم بالای نقدینگی و به‌منظور بحرانی‌تر نشدن اوضاع محدودیت‌های در این خصوص و در معاملات آتی اعمال‌شده است.
کد خبر : ۱۷۸۱۴۴
محمود رضا الهی فرد در گفت‌وگو با بورس‌نیوز گفت: دلیل اینکه بازار ما از تحولات جهانی و روند سبزپوشی قیمت کامودیتی‌ها تبعیت نمی‌کند تحولات سیاسی بوده که در معاملات بازار مؤثر بوده و در شرایط فعلی این نگرانی وجود داشته که قیمت‌ها در آینده کاهش یابد و در این شرایط حتی اگر قیمت‌های جهانی کامودیتی ها نیز روند افزایشی را پیش بگیرند، بورس کشور احتمالا کاهشی بودن معاملات را تجربه خواهد کرد.

وی عرضه اولیه روز چهارشنبه را یکی از دلایل قرمز بودن بازار دانست و ادامه داد: برخی سهامداران اقدام به خروج از برخی سهم‌ها کرده و نقدینگی خود را به سمت نماد تازه عرضه‌شده هدایت کردند و این عامل، ‌یکی‌دیگر از دلایل قرمز پوشی بازار و خصوصاً نمادهای فلزی و معدنی بوده است.

در ادامه الهی فرد با رد این نظریه که صنعت کارگزاری رو به افول بود نیز تصریح کرد: تا زمانی که حیات بورس ادامه داشته باشد، طبیعتا با توجه به کارگزار بودن بورس، این صنعت نیز به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد لیکن شرایط فعلی بازار و بحران‌هایی که در این صنعت وجود دارد، متأثر از وضعیت کلی اقتصاد کشور و رکود حاکم بر آن بوده  و قاعدتاً تا زمانی که حجم معاملات کاهش داشته باشد، تأثیر منفی بر صنعت کارگزاری دارد چراکه هزینه‌های کارگزاران هرسال افزایش می‌یابد.

وی در مورد انحصاری بودن مجوز کارگزاری‌ها نیز گفت: چنین امری صحت نداشته چراکه تعداد کارگزاری‌ها زیاد بوده و اکنون حدود 108 کارگزاری فعالیت دارند البته زمانی در حوزه کالا با کمبود کارگزاری مواجه بودیم ولی اکنون در حوزه کالا حدود 70 کارگزاری فعالیت دارند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر