بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۳
نایب‌رئیس هیات‌مدیره کانون کارگزاران در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد؛

قرمزپوشی فلزات دوام زیادی ندارد/ منفی شدن سهام بنگاه‌های دولتی با شدت‌گیری تحریم‌ها

نایب‌رئیس هیات مدیره کانون کارگزاران درباره قرمز پوشی نماد فلزات در بازار سرمایه گفت: اساس کامودیتی در بازار سرمایه جزو حرکت‌های روبه‌ رشد محسوب شده و اگر کاهشی در شاخص‌های آن‌ها رخ دهد نیز این کاهش چندان دوام نخواهد آورد زیرا شاخص‌های فلزات به بازارهای جهانی وابستگی شدیدی دارد.
کد خبر : ۱۷۸۱۷۳
فردین آقابزرگی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز درباره عرضه فلزات در بازار سرمایه با اشاره به سوابق این عرضه‌ها گفت: در فضای تورمی و افزایش نرخ محصولات، معمولاً عرضه فلزات در بورس روند افزایشی را طی خواهد کرد.

وی در خصوص تأثیر نقش مراودات از طریق بانک‎‌های بین‌المللی نیز افزود: ریشه این مسائل به تنش‌های سیاسی بازمی‌گردد؛ زمانی که درآمدهای کشور بر پایه نفت بوده و پرداخت وجه نیز در شبکه بین‌المللی بانکی صورت می‌پذیرد بنابراین در زمان تحریم‌ها دریافت درآمدهای نفتی کشور سخت‌تر و سهام بنگاه‌های دولتی منفی‌تر خواهد شد.

نائب رئیس هیات مدیره کانون کارگزاران با ارزیابی تقسیم سود شرکت‌های کوچک نیز افزود: در شرایط کمبود و معضل نقدینگی در کشور یکی از بهترین سیاست‌ها برای شرکت‌ها و مدیران آن‌ها، تقسیم سود کمتر بوده اما اینکه چرا این اتفاق رخ نمی‌دهد به اقتضای شرایط و انتخاب سهامدار مربوط می‌شود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر