بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹
کارشناس بازارسرمایه گفت: قیمت فلزات در بازارهای جهانی در روزهای گذشته بدون تغییر باقی ماند ولی در بورس کالا این محصولات علیرغم قرمزپوشی موقت، سبزپوش است بطوریکه ذوب آهن در چند روز گذشته محصول خود را با 10 درصد افزایش قیمت فروخت که امری بی سابقه بود.
کد خبر : ۱۷۸۱۸۳
محمد روحی رئیس هیات مدیره کارگزاری توازن بازار در گفت‌وگو با بورس نیوز، درباره وضعیت کانی‌ها و فلزات در بازار سرمایه گفت: در بخش کانی‌ها،مس، فولاد و دیگر محصولات فلزی همواره از اوضاع خوبی برخوردار بوده‌اند و با وجود اینکه این محصولات در بازارهای جهانی مقداری ریزش قیمت را تجربه کردند ولی روند آنها در روزهای اخیر صعودی خواهد بود.

وی افزود: در پاره‌ای از مواقع سیاست‌هایی که در بورس اوراق درنظر گرفته می‌شود باعث می‌شود گاهي این نمادها منفی شوند ولی در مجموع وضعیت آنها علاوه براینکه اکنون صعودی است بهتر نیز خواهد شد.

روحی معامله این محصولات را از آنجاییکه در بورس کالا عرضه می‌شوند سلف دانست و گفت: وضعیت این نمادها به قدری سودآور است كه به سرعت سقف قیمت می‌خورند و از این جهت وضعیت بسیار خوبی دارند.

وی درباره تاثیر مراوده بانک‎های بین‌المللی با بازار سرمایه نیز گفت: بانک‌هایی که با بانك هاي خارجي مراوده دارند بالطبع هزینه‌های کمتری خواهند داشت .آینده فولادی‌ها و معدنی‌ها نيز وقتي بتوانند نقل و انتقالات پولی را راحت‌تر انجام دهند کم هزینه‌تر و پرسودتر خواهد بود.

وی گفت: فولادی‌ها و معدنی‌ها به دلیل اینکه در سال‌های اخیر خوب کار کرده و درآمد ساخته‌اند آینده بسیار خوبی نیز خواهند داشت ولی درعین حال سیاستگذاری آنها در بورس اوراق بهادار شکل درستی ندارد و اگر بتوانند سهم‌ها را به موقع عرضه کنند یا بازارگردانان یا سهامداران عمده بهتر عمل کنند تا این حد شاهد نوسانات عمیق نخواهیم بود.

روحی در پایان درباره تقسیم سود شرکت‌های کوچک در مجامع ساليانه نیز گفت: این موضوع به نظر سهامداران عمده و سیاست‌های آنها برمی‌گردد. اگر درآمد و کار سهامداران عمده خوب باشد و چشم‌انداز روشنی داشته باشند سود خوبی تقسیم خواهند کرد ولی اگر طرح‌های توسعه‌ای در برنامه خود داشته باشند سود کمتری تقسیم می‌کنند كه این موضوع به سیاست خود شرکت و سهامدار عمده باز مي گردد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹
ک....شر کمتر تحویل بده
فردوسی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲
دوشنبه اول مرداد ساعت ۱۰ صبح سهام داران های وب و ناراضیان نسبت به رفتار سازمان
سهامداران با غیرت... یکبار برای همیشه با شرکت در تجمع بزرگ سهامداران اعتراض خودمان را نسبت به زد و بندهای پشت پرده..خلق قوانین یکساعته...مسدود نگه داشتن معاملات شرکتها...برخورد چندگانه با شرکتهای همگروه... بلوکه ماندن سرمایه های مردم ... و دستکاری آشکار معاملات در عرضه های اولیه و برخورداری از رانت و موقعیت شغلی برای سرخط نشستن خواص...وووو را به گوش ناشنوای مسئولان و با دعوت از جراید برسانیم.
هم اکنون نیازمند همکاری و یاری سبزتان هستیم.
دوشنبه اول مرداد ساعت 10 صبح مسئولان بی کفایت سازمان را رسوا میکنیم....