بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷
کارشناس بازار سرمایه گفت: عموماً تحریم‌های اقتصادی بر هر اقتصادی تأثیر منفی دارد و باعث ایجاد هزینه و زیان بر بخش‌های واقعی اقتصادی و شرکت‌ها می‎شود و همچنین باعث کاهش صادرات و واردات و تعلیق فروش و تحلیل هزینه ‌بر شرکت‌ها خواهد شد.
کد خبر : ۱۷۸۲۲۱
کمال خانزاده مدیرعامل کارگزاری ملل در گفت‌وگو با بورس‌نیوز، با ارزیابی تأثیر تحریم‌های جدید بر شرکت‌های بورسی و کارگزاری‌ها گفت: 50 درصد شرکت‌های بورسی ازجمله پتروشیمی‌ها، معدنی‌ها، فولادی‌ها و غیره جزو شرکت‌های صادرات محور محسوب شده و طبیعتاً وضع تحریم‌های جدید باعث کاهش صادرات و افزایش هزینه و قیمت‌های تمام‌شده آن‌ها شده که نتیجه‌ای به‌غیراز کاهش سودآوری آن‌ها در بر نخواهد داشت.

وی ادامه داد: از سوی دیگر فاکتورهایی همچون وابستگی آن‌ها به واردات و مواد اولیه باید مورد بازبینی قرار بگیرد زیرا در این دوره احتمال ایجاد موانع برای تأمین مواد اولیه شرکت‌های صادرات محور وجود دارد.

مدیرعامل کارگزاری ملل با بررسی صنایع و شرکت‌های حاضر در بورس و پیش‌بینی آینده آن‌ها در این بازار تأکید کرد: صنایع پتروشیمی به علت وابستگی به صادرات که بعضاً برخی از شرکت‌های تولیدکننده متانول تا بالای 90 درصد نیز صادرات دارند، با کاهش سود چشمگیری مواجه می‌شوند یا صنایع معدنی مثل گروه سرب و روی و همچنین صنایع خودرو که وابستگی شدید به مواد اولیه خارجی دارد بر بازار تأثیر منفی زیادی دارد.

وی در ادامه گفت: دیگر صنایع ازجمله مواد غذایی در دوران تحریم با شرایط فروش داخلی مناسبی روبه‌رو می‌شوند و طبق پیش‌بینی‌ها با افزایش سودآوری مواجه خواهند شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، جهت‌گیری و پیش در خصوص تحریم‌ها زود است و بستگی به دیپلماسی دولت دارد که چقدر اثر تحریم‌ها را برنامه‌ریزی و خنثی می‌کند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

بهبود شاخص بانکی‌ها در تالار شیشه‌ای/ خرید و فروش‌های یک‌روزه از بازار حذف شود

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد؛

آزادسازی سقف رقابت برگ برنده سهامداران/ قطب مثبت آهنربای نقدینگی به سمت بورس

در اولین روز مردادماه انجام می شود؛

عرضه ۴۲۰۰ تن متانول در رینگ داخلی بورس انرژی

دبیر کانون کارگزاران با اشاره به عدم صدور مجوز جدید کارگزاری؛

متقاضیان مجوز کارگزاری، سهام مدیریتی بخرند

ارسال نظر