بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴
دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

اجرای دستورالعمل‌های وزارت صمت برای جلوگیری از استتار گرانی در بورس کالا

دبیر سندیکای تولیدکنندگان پروفیل فولادی با اشاره به شرایط جنگ اقتصادی نابرابر و ظالمانه و لزوم اقدامات کنترلی و نظارت‌های عملی بیش از هر زمان دیگری گفت: دستورالعمل‌های وزارت صمت برای جلوگیری از استتار گرانی در بورس‌کالا تهیه‌شده و بازار را شفاف می‌کند.
کد خبر : ۱۷۸۲۸۶
امیرحسین کاوه در گفت‌وگو با بورس نیوز در این خصوص گفت: در شرایط فعلی کسب‌وکار در این صنعت، گران‌فروشی در بورس‌کالا استتار شده و از طرف دیگر نهادهای کنترلی و نظارتی به علت تعدد موضوعات، کمبود نیروی انسانی و نداشتن ابزار نظارت بازار را رها کرده که این موضوع به ضرر مصرف‌کنندگان خواهد بود.

وی ادامه داد: پس از برگزاری جلسات وزارت صمت با تشکل‌های بخش خصوصی این نتیجه حاصل شد که صدور دستورالعمل‌های کنترلی و نظارتی یکی از نیازهای اصلی امروز معاملات خریدار بالادست و صنایع تکمیلی پایین‌دست است.

کاوه ادامه داد: در معاونت اقتصادی وزارت صنعت نیز دستورالعملی تهیه شد که می‌تواند جلوی استتار گرانی‌ها در بورس‌کالا را گرفته و بازار را شفاف سازد و از رانت صنایع با سودهای نجومی نیز جلوگیری کند.

این فعال بخش خصوصی تأکید کرد: این دستورالعمل‌ها باید تدوین، ابلاغ و اجرایی شود ضمن آنکه  به کمک تشکل‌های بخش خصوصی نیز باید بر آن نظارت داشته باشد که این حداقل اقدامی بوده که باید در شرایط جنگ اقتصادی به آن جامع عمل پوشاند.

دبیر سندیکای تولیدکنندگان پروفیل فولادی افزود: در شرایط جنگ اقتصادی نابرابر و ظالمانه نمی‌توان بازار را به حال خود رها کرد و لزوم اقدامات کنترلی و نظارت‌های عملی بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر