بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸
گزارش توجیهی افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی البرز دارو منتشر شد.
کد خبر : ۱۷۸۳۶۷
به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، گزارش توجیهی افزایش سرمایة شرکت مبنی بر لزوم افزایش سرمایه از مبلغ 930,000,000,000 ریال به مبلغ 1,860,000,000,000 ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور خريد و جايگزيني ماشين آلات و تجهيزات توليدي، اصلاح و تجهيز انبار هاي قديمي و تتمه انبار طبقاتي و تفاوت سرمايه پروزه مايعات، ساختمان و تاسيسات آزمايشگاه ميکروبي، خريد و نصب تجهيزات سيستم اعلان و اطفاء حريق، ساخت و تجهيز اتاق سرور و اصلاح ساختار مالي در روز جاری منتشر شد.



از نکات قابل توجه گزارش افزایش سرمایه این شرکت می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

1-بند حسابرس در خصوص ابهام در تامین مالی 4.468.103 یورویی از طریق ثبت سفارش و گشایش اعتبار اسنادی واردات ماشین آلات آنهم با نرخ هر یورو 52.000 ریال، که با توجه بر شرایط حاکم بر ارز، این اتفاق بعید و دور از ذهن خواهد بود.

2- لازم به ذکر است هر گونه انحراف از نرخ های یوروی یاد شده منجر به تغییرات شدید شاخص های سرمایه گذاری و سودآوری اقدامات شرکت خواهد گردید.

3- دوره بازگشت سرمایه بدون تعدیل ارزش فعلی و البته با لحاظ خوشبینانه شروع بهره برداری از نیمه دوم سال 1397 ، 3 سال 4 ماه در نظر گرفته شده است که با توجه به زمان ثبت افزایش سرمایه و تجمیع منابع حاصل از افزایش سرمایه این دوره طولانی تر به نر می رسد.

4- در حالی نرخ بازده داخلی 26 درصد محاسبه گردیده است که با توجه به احتمال افزایش نرخ بهره بانکی و نرخ بازده اوراق مشارکت در ماه های آتی، این نرخ برای سرمایه گذاران چندان جذاب به شمار نمی آید.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر