بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵
امروز بازار سهام هم‌زمان با افزایش قیمت کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی شاهد اقبال معامله‌گران به گروه پالایشی‌ها بوده و بازگشت اغلب شرکت‌ها از فصل مجامع نیز انگیزه دوباره برای خرید سهام ارزنده پس از توزیع سود نقدی در مجامع امسال بالاگرفته است.
کد خبر : ۱۷۸۴۱۰
به گزارش بورس‌نیوز، حجم نقدینگی موجود در بازار حاکی از تداوم عطش پول تازه در بازار بوده اما این پولی باوجود ابزارهای مختلف مالی، همچنان رغبت چندانی برای حضور در بازار سرمایه ندارند.

بر اساس این گزارش، امروز زمزمه‌های مختلف در خصوص تغیرات کابینه دولت در حالی با استعفای نوبخت از تمام سمت‌های خود ازجمله رئیس سازمان برنامه‌وبودجه رنگ واقعیت به خود گرفت که در جلسه صبح امروز هیات دولت، عبدالناصر همتی که هنوز مهر حکم استوارنامه وی به عنوان سفیر ایران در کشور چین خشک نشده بود با رای اعتماد وزاری پاستور به‌عنوان رئیس کل بانک مرکزی انتخاب شد.

این انتخاب هیات دولت با توجه به بحران‌های مختلف در فضای بانکی و مالی کشور و همچنین درد پیش‌رو بودن تحریم‌های هسته‌ای از 13 مرداد و پس از آن در آبان ماه امسال، محملی برای تقابل با آسیب‌های مختلف خواهد بود .

به گزارش بورس نیوز ، امروز حق تقدم استفاده نشده لیزینگ رایان سایپا در حالی با پایان مهلت پذیره نویسی متوقف شد که روند بازی با این حق تقدم در روزهای اخیر برای معامله گران بازار سهام قابل تامل بود؛ حق تقدم استفاده نشده لیزینگ رایان سایپا که روند معاملات عجیب و پرحاشیه آن در روزهای اخیر برخی انتقادها را در پی داشت، بنا به برخی گزارش‌ها حتی پای ناظر بازار را هم به میان کشیده تا بلکه این سهم خریداری در تایم بازار پیدا کند.

لیزینگ رایان سایپا که به لحاظ عملکرد مناسب خود به‌ویژه در لیز کردن انواع خودرو بنا به برخی شندیده با سود عملیاتی در عملکرد سه ماهه خود روبه‌رو شده و گفته می شود که سایپا از محل سودآوری این شرکت توانسته درآمد مناسبی را شناسایی کند.

در ادامه این گزارش، در گروه فلزات اساسی نیز امروز ذوب‌آهن اصفهان در حالی با معامله بیش از 97 میلیون سهم به ارزش بیش از 12 میلیارد تومان به کار خود پایان داد که صف خرید کمتر از 4 میلیون سهمی در این نماد جلب توجه کرد.

در این نماد معاملاتی شرکت پویش بازرگان ذوب آهن اصفهان همچنان خریدار این سهم از بازار است.

بر پایه این گزارش، در نماد معاملاتی فولاد مبارکه نیز همزمان با تداوم اقبال برای جمع آوری این سهم در محدوده قیمت پایانی، همچنان معملاتی پر حجم در محدوده قیمت پایانی در حال انجام بوده هرچند که فشار عرضه در برابر تقاضا بالا است.

در نماد معاملاتی ملی مس ایران، اما بازار گردانی این سهم در حالی در دامنه مثبت قیمتی رقم خورد که معامله گران حقوقی امروز ترجیح دادند که با توجه به دستیابی به تارگت های قیمتی ، فروشنده سهم برای شناسایی سود باشند.

بر اساس این گزارش، گروه سیمانی‌ها همزمان با انتشار خبرهای امیدبخش همچنان در کانون توجه بورس‌بازها قرار دارند هر چند که حجم معاملات آن‌ها چنگی به دل نمی زند.

امروز در نماد فایرا ، خبرهای پیرامونی در خصوص مجمع عادی سالیانه اخیر این شرکت و همچنین بند‌های حسابرس در خصوص تسهیلات ارزی دریافتی همچنانان در کانون توجهات معامله گران قرارگرفته و به نظر می‌رسد حاشیه‌های این سهم پرحاشیه و جنجالی طی روزهای آینده داغ‌تر خواهد شد.

در نماد کنتور سازی ایران نیز خبرها حاکی از آن است که پرونده قضایی هیات مدیره این شرکت در حالی همزمان با کاهش وثایق تعیین از سوی بازپرس پرونده دوباره با مستندات چدیدی همراه شده و نفر سوم این پرونده به عنوان مجری اصلی صندوق های فروشگاهی در اعترافاتی از اخذ مبالغی معادل با 150 میلیون تومان به حساب رئیسی یکی از تشکل های صنفی واریز کرده است.

همچنین سهامدار عمده شرکت نیرو کلر یعنی سرمایه‌گذاری صنعت‌و‌معدن در یک اتفاق نادر و کم نظیر در افزایش سرمایه این شرکت که خود سهامدار عمده آن بوده، شرکت نمی‌کند زیرا پس از بازگشایی حق تقدمهای استفاده نشده چون می داند که نمی تواند قیمت خود سهم را در بازار با عرضه کاهش دهد(زیرا در این صورت با عکس العمل بازار  روبرو می شود)، در 3 نوبت و 3 روز کاری متوالی با نوعی کد به کد با کد شرکت سرمایه گذاری ایران و فرانسه باعث افت 25درصدی قیمت حق تقدمهای استفاده نشده شرکت می شود زیرا خودش متعهد پذیره نویسی است و اگر بازار حقها را خریداری نکرد باید نسبت به خریداری آنها اقدام کند بنابراین هرچه قیمت حق تقدم در بازار کاهش یابد  شرکت باید مبلغ کمتری را بپردازد.

از طرف دیگر با اشاره به تغییر و تحولات کابینه دولت و گرم‌شدن این مباحث در بازار خبرهای جدیدی از تغییر مدیریتی لیزینگ بانک دی نیز به گوش می‌رسد.

به گزارش بورس نیوز، بازارسهام درحالی با نماگرهای سبزپوش به کار خود پایان داد که اقبال برای جمع آوری سهم هایی که از رشد بازار جا مانده اند و همچنین تک سهم های گروه فلزات اساسی و معدنی در کنار جذاب شدن نوسان گیری درگروه پالایشی ها با اقبال بورس های حرفه ای بازار رو به رو بود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر