بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱
جلسه مشترک کارگروه اشتغال شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه با حضور علی ربیعی (وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی) برگزار شد.
کد خبر : ۱۷۸۴۲۷
به گزارش بورس نیوز، علی ربیعی در جلسه مشترک کارگروه اشتغال شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه با اشاره به بازدید خود از مراکز درمانی تحت پوشش سازمان اجتماعی و طرح‌های اشتغال‌زای شهرستان‌های فیروزکوه و دماوند گفت: همه تلاش دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این است که در موضوع اشتغال جهشی ایجاد شود تا از این رهگذر به معیشت مردم کمک شود.

وی با اشاره به وضعیت منطقه فیروزکوه و دماوند و اینکه هم بیمه‌شدگان عبوری و هم بیمه‌شدگان ساکن در این شهرستان حضوری پررنگ دارند، گفت: مراکز درمانی تحت پوشش سازمان تامین اجتمانی در این شهرستان‌ها باید تقویت شود.

وی ادامه داد: در همین راستا ضمن تامین تجهیزات مراکز درمانی، از پزشکان متخصص در منطقه استفاده بیشتر و بهتری خواهیم کرد.

ربیعی ادامه داد: علاوه بر تقویت درمانگاه شهرستان فیروزکوه، عملیات اجرایی یک مرکز جدید درمانی هم در شهرستان دماوند آغاز خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به بازدید خود از یک مرکز نگهدای از کودکان بی‌سرپرست در شهرستان فیروزکوه که تحت پوشش سازمان بهزیستی اداره می‌شود، گفت: استراتژی ما این است که کودکان بدسرپرست یا بی‌سرپرست در گام  اول از خانواده‌های خود جدا نشوند لذا به دنبال آن هستیم که هزینه نگهداری این کودکان را به اقوام درجه دوم آنها پرداخت نموده تا امکان ادامه زندگی این کودکان در کنار خانواده فراهم شود.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: توقع ما از نظام خیر جمعی این است که کمک کنند تا ساختمان‌ها و مراکز مناسبی برای نگهداری کودکان بی‌سرپرست در مناطق محروم و آسیب‌پذیر کشور ایجاد شود.

ربیعی همچنین با اشاره به بازدید از مراکز رفاهی ویژه کارگردان در شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه گفت: تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا مراکز نیمه تمام متعلق به کارگران تکمیل و در اختیار آنان قرار گیرد.

وی با اشاره به ناآرامی‌های کشور در برخی شهرها طی سال گذشته، گفت: مطالعات اجتماعی نشان می‌دهد مناطقی درگیر این ناآرامی‌ها بودند که در آنها حتی یک سینما یا ورزشگاه مناسب برای جوانان وجود نداشته است. از همین رو ما ساخت مراکز رفاهی را در دستور کار خود داریم و این امکان را فراهم خواهیم آورد تا همه آحاد جامعه با کمترین هزینه از امکانات این مراکز بهره‌مند شوند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در حوزه استان تهران توجه خوبی به موضوع اشتغال روستایی و فراگیر شده است، گفت: در حوزه اشتغال روستایی و عشایری استان تهران بیش از500 میلیارد تومان اعتبار کم‌بهره درنظر گرفته شده است که می‌تواند جهش خوبی در این حوزه‌ها ایجاد نماید.

وی همچنین با اشاره به پتانسیل‌ شهرستان‌های فیروزکوه و دماوند در صنایع بسته‌بندی و گردشگری گفت: استعدادهای خوبی در این زمینه وجود دارد که اگر درست از آنها بهره گرفته شود هم به رشد اشتغال روستایی و هم به رشد اشتغال فراگیر از طریق اجرای طرح‌های ارزان‌قیمت گردشگری کمک خواهد کرد.

وی یکی از مشکلات کشور را نبود ارتباط نزدیک و مستقیم میان نخبگان و صاحبان ایده با کانون‌های کارآفرینی ذکر کرد و گفت: اگر این ارتباط برقرار شود گام‌های بلندی در حوزه اشتغال‌زایی برداشته خواهد شد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در این نشست با اشاره به پررنگ شدن موضوع تحریم‌ها تاکید کرد: اگر چه این موضوعات می‌تواند آسیب‌زا باشد اما با توجه به ظرفیت‌های فراوانی که در کشور وجود دارد این مساله نمی‌تواند برای مردم و کشور ایجاد بحران نماید.

ربیعی تصریح کرد: یکی از اهداف مهم دشمن در پررنگ کردن موضوع تحریم‌ها هدف قرار دادن امنیت روانی و ذهنی مردم است تا بتواند از این رهگذر به اهداف خود دست پیدا کند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با مروری اجمالی بر دستاوردهای پنچ سال گذشته دولت در حوزه اقتصادی گفت: در این دوره پنچ ساله اقدامات بزرگی در کنترل تورم، ایجاد ثبات بر بازار و همچنین رسیدن به رشد اقتصادی قابل توجه صورت گرفت از این رو ما اطمینان داریم که دوباره ثبات به بازار بازخواهد گشت و از این مشکلات عبور خواهیم کرد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این نکته که می‌توان با کارآفرینی در مقابل سوداگری‌ها ایستاد، گفت: هرجا که موضوع کار و کارآفرینی پررنگ شود سوداگری زمین‌گیر خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به اینکه در شرایط کنونی عده‌ای با استفاده از شرایط فراهم شده توسط دولت برای تامین ارز مورد نیاز واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی به دنبال رانت‌جویی و سوءاستفاده هستند، گفت: همین عده فرصت‌طلب برای فرار از پاسخگویی و همچنین رد گم کردن، دیگران را متهم به تخلف و سوءاستفاده می‌کنند.

ربیعی تصریح کرد: در سال 96 یکی از شرکت‌های وابسته به شستا از مجاری قانونی و بدون استفاده از ارز دولتی اقدام به واردات موبایل کرد که سود حاصل از آ‌ن عاید 50 میلیون کارگر سهامدار این مجموعه شده است اما سوداگرانی که می‌خواستند اقدامات متقلبانه و متخلفانه‌شان پنهان بماند، این موضوع را به نحوه‌ای بزرگ‌نمایی کردند که رانت‌خواری و تخلف‌شان به حاشیه برود.

شاه کرمی (مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان تهران) نیز در جلسه مشترک کارگروه اشتغال شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه با اشاره به اینکه در سامانه‌های اشتغال بیش از 2900 طرح ثبت شده اشتغال‌زایی داریم، گفت: پس از انجام بررسی‌های فنی و کارشناسی هزار طرح اشتغال‌زا به کمیته‌های فنی استان تهران ارجاع شد که از این هزار طرح 780 طرح به تصویب کارگروه اشتغال استان رسید.

شاه‌کرمی ادامه داد: پس از انجام غربالگری‌های لازم 220 طرح غیراولویت‌دار حذف شد و از میان طرح‌های بررسی شده 10 طرح استانی نیز با عنوان طرح برتر ملی انتخاب شدند.

شاه‌کرمی ادامه داد: بالغ بر 130 میلیارد تومان اعتبار در حوزه اشتغال روستایی و عشایری تامین و پرداخت شده است که این رقم با توجه به شرایط کنونی اقتصادی قابل ملاحظه است.

وی ادامه داد: در استان تهران 90 تعاونی روستایی و عشایری تشکیل شده است که 61 تعاونی ازجمله تعاونی‌های تولیدی استان تهران محسوب می‌شوند.

بر اساس گزارش ایلنا، همچنین در این جلسه، قاسم میرزایی‌نکو (نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی) با اشاره به اقداماتی که در حوزه اشتغال‌زایی در دو شهرستان فیروزکو.ه و دماوند صورت گرفته است، گفت: به همت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توجه ویژه‌ای به موضوع اشتغال عشایر و روستائیان شده است که در این میان روستائیان و عشایر شهرستان‌های فیروزکوه و دماوند نیز از تسهیلات اشتغال زایی مورد نظر بهره برده‌اند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر