بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴
مدیر فروش کارخانجات ایران مرینوس در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تأکید کرد:

«پشم» در بلاتکلیفی ارز ۴۲۰۰ تومانی

مدیر فروش کارخانجات ایران مرینوس گفت: مهم‌ترین خواسته کارخانه‌های نساجی، تعیین تکلیف نرخ ارز برای واردات و تسهیل روند تأمین مواد اولیه است.
کد خبر : ۱۷۸۴۳۸
به گزارش بورس‌نیوز، این روزهای بسیاری از فعالان صنعت نساجی گلایه هایی بابت مشکلات تأمین مواد اولیه داشته و بررسی صورت‌های مالی شرکت‌های این گروه نیز نشان از روند نزولی سودآوری و گاه حتی شناسایی زیان‌های قابل توجه است.

امیرحسین طباطبایی مدیر فروش شرکت کارخانجات ایران مرینوس در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز در خصوص وضعیت فعلی شرکت و علل افت سودآوری در 3 ماهه نخست سال جاری گفت: مهم‌ترین ماده اولیه ایران مرینوس، «پشم» ظریف بوده که جزو محصولات وارداتی به شمار می‌آید و با توجه به اینکه هنوز «پشم» جزو کالاهای در اولویت تخصیص دلار 4200 تومانی قرار نگرفته، نرخ تسعیر ارز نیز برای واردات «پشم» شفاف نشده و کارخانه‌های نساجی برای واردات مواد اولیه در نوعی بلاتکلیفی به سر می‌برند.

وی ادامه داد: تاکنون روند ادامه حیات تولید با استفاده از موجودی و ذخیره انبارها صورت گرفته و خرید جدید نیز از برخی فروشندگان و واسطه‌ها در بازار آزاد انجام‌شده؛ اما محدودیت در تأمین مواد اولیه بر حجم تولید اثرگذار بوده ضمن اینکه به علت نوسان نرخ ارز، ناچارا روی به خرید مواد اولیه به‌صورت نقدی آورده و از همین رو، فروش نیز می‌بایست نقد انجام شود بنابراین الزام به فروش نقدی، روند فروش را هم تحت تأثیر قرار داده است.

این کارشناس صنعت نساجی خاطرنشان کرد: بهای تمام‌شده تولید با رشد مواجه و نرخ فروش نیز در ابتدای سال باکمی افزایش روبه‌رو شد اما تلاش شده افزایش نرخ فروش در حدی باشد که بازار کشش پذیرش آن را داشته باشد.

وی افزود: گرچه مشکلات دیگری همچون آثار منفی تحریم‌ها، رقابت با کالاهای وارداتی، قطع مقطعی برق، و... هم بر سر راه تولید وجود دارد؛ اما اگر جهت تأمین مواد اولیه موردنیاز، حمایت‌های لازم صورت گیرد می‌توان تولید را با روال قبل ادامه داد.

طباطبایی در مورد وضعیت صادرات به بورس نیوز گفت: صادرات محصولات به‌صورت غیرمستقیم و از طریق واسطه‌ها انجام می‌شود و درآمد آن‌هم ریالی است.

مدیر فروش « نمرینو » در خاتمه تصریح کرد: کیفیت مواد اولیه مورداستفاده در حد بالاترین استانداردهای جهانی بوده و محصول تولیدی ایران مرینوس هم از کیفیت مطلوبی برخوردار است. این کیفیت، بهترین تبلیغ برای محصولات شرکت بوده و خواهد بود.

وی افزود: ازآنجاکه واردات محصول آماده به سبب افزایش نرخ ارز کاهش داشته، تقاضای خرید محصولات داخلی بهبودیافته است.

این کارشناس صنعت نساجی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم خریداران در هنگام خرید محصولات نساجی، با در نظر گرفتن کیفیت و ویژگی‌های هر محصول، متناسب با نیاز خود خرید کنند و در هنگام خرید اولویت بر خرید کالای ایرانی باشد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر