بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷
محمدی گفت: کاهش نرخ مالیات از نیم‌درصد به یک‌دهم درصد در نقل‌وانتقالات و مشوق نرخ صفردرصدی برای افزایش سرمایه‌ شرکت‌های بورسی از جمله راهکارهای مثبت برای حمایت از جذب نقدینگی و سرمایه‌گذاران بورس است.
کد خبر : ۱۷۸۵۵۱
شاپور محمدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به خبرنگار بورس‌نیوز درباره  امضا تفاهم‌نامه با سازمان فناوری اطلاعات برای ورود شرکت‌های آتی‌محور و استانداردهای ورودی آنها به بورس گفت: چارچوب‌های سازمان بورس برای ورود این شرکت‌ها مطابق با قوانین گذشته بوده اما با همکاری سازمان فناوری اطلاعات درصدد اصلاح و تدوین  چارچوب‌های ورود این شرکت‌ها به بورس برآمده‌ایم.

وی در خصوص جذب نقدینگی سرگردان در شرایط فعلی اقتصاد نیز اشاره داشت و تاکید کرد: سازمان آمادگی داشته تا عرضه‌های اولیه‌ای که سودآوری مناسبی را داشته باشد، کمک کرده تا روند جذب نقدینگی از طریق بورس کشور به درستی انجام شود ضمن آنکه از ابتدای امسال نیز شرکت‌های مختلفی همچون پتروشیمی پارس به بورس آمدند که جذب نقدینگی مناسبی را از خود برجای گذاشتند.

وی با اشاره به جلسه سران سه قوه تصریح کرد: کاهش نرخ مالیات از نیم‌درصد به یک‌دهم درصد در نقل‌وانتقالات و مشوق نرخ صفردرصدی برای افزایش سرمایه‌ شرکت‌های بورسی از جمله  راهکارهای مثبت برای حمایت از جذب نقدینگی و سرمایه‌گذاران بورس است.

محمدی درخصوص نامه وزیر نیز گفت: پاسخ این نامه طبق چارچوب توسعه ابزارهای ماده 16 تنظیم شده و به‌زودی منتشر می‌شود.

وی همچنین با تحلیل رشد بازار طی هفته جاری نیز تاکید کرد: فرصت سودآوری مناسبی پیش‌روش شرکت‌های بورسی قرار گرفته ضمن آنکه تحولات اقتصادی اثرگذار در کشور مانند نرخ ارز و بحث قیمت جایگزینی شرکت‌ها به واسطه تغییراتی که بر روی نرخ‌ها اتفاق افتاد، تاثیر خود را بر بازار گذاشت.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر