بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵
بلوک 11.93 درصدی سهام "ونیکی" به قیمت 143 میلیارد تومان در حالی طی روز های اخیر واگذار شد که بررسی نامه سازمان مالیاتی نشان می دهد کل بدهی مذکور معادل با حدود 7 درصد از سهام این ناشر بوده است.
کد خبر : ۱۷۸۵۷۶
به گزارش بورس نیوز، معاونت بازار بورس تهران طی روز شنبه مورخ ششم مردادماه 97 در حالی تعداد 835 میلیون و 146هزار و 540 سهم معادل 11.93درصد از سهام شرکت سرمایه گذاری ملی ایران را به درخواست شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به صورت یکجا و نقد به قیمت پایه هر سهم یک هزار و 720ریال در نماد "ونیکی" عرضه کرد که بررسی مستندات موجود نشان می‌دهد در واگذاری این سهم شائبه‌های محاسباتی وجود دارد.

شنیده‌ها نشان می‌دهد این بلوک مدیرتی از سوی صندوق بازنشستگی و کارکنان بانک‌ها خریداری شده است.



بر اساس این گزارش عرضه 11.9 درصد از کل سهام "ونیکی" به عنوان قدیمی‌ترین شرکت سرمایه گذاری پذیرفته شده در بورس تهران، بخشی از بلوک سهام 49.8 درصدی این شرکت است که پیش از این توسط شرکت توسعه معادن جنوب در تاریخ 14 اسفند ماه 95 و به قیمت پایه 4253 ریال به ازای هر سهم در بورس تهران خریداری شد.

با عدم تسویه بدهی مالیاتی از سوی خریدار سهام عمده "ونیکی"، شرکت سپرده گذاری مرکزی معادل با بدهی‌های موجود که معادل با 11.93 درصد سهام "ونیکی "است اقدام به عرضه سهام و در نهایت واگذاری آن به یک خریدار حقوقی می‌کند که به نظر می‌رسد این عرضه از زمان درج اطلاعیه تا زمان واگذاری با اشتباه محاسباتی قابل توجهی مواجه شده است.

معادل با 11.9 درصد سهام "ونیکی" متعلق به شرکت توسعه معادن جنوب در 6 مرداد ماه امسال به قیمت هر سهم 172 تومان عرضه شد که مبلغ حاصل از فروش این سهام در حدود 143 میلیارد تومان بود.



این در حالی است که بر اساس مستندات پیوست آگهی عرضه در نامه سازمان مالیاتی به تاریخ 7 خرداد ماه 97 کل بدهی مالیاتی از اصل و جرائم شرکت توسعه معادن جنوب معادل با مبلغ 115 میلیارد تومان بوده است که بخشی از این مبلغ نیز قبل از عرضه سهام تسویه شده بود.رقمی که معادل با حدود 7 درصد از کل سهام سرمایه گذاری ملی ایران بوده است.



به گزارش فارس ، بررسی‌ها در حالی ادامه دارد که دلیل فروش تعداد بالاتری از سهام  "ونیکی" در این عرضه نسبت به بدهی مالیاتی که می‌تواند سهام کنترلی این شرکت را به مخاطرات جدی مواجه کند تا کنون مشخص نشده و ظاهراً پیگیری حقوقی در این خصوص آغاز شده است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر