بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۸
وزیر دارایی فرانسه با ابراز امیدواری در مورد دریافت معافیت برای فروش هواپیما به ایران گفت: چندین هفته است که با «استیو منوچین» وزیر خزانه‌داری آمریکا در حال مذاکره‌ام.
کد خبر : ۱۷۸۶۵۲
به گزارش بورس نیوز، «برونو لومر» وزیر دارایی فرانسه در مصاحبه‌ای با یکی از شبکه‌های محلی فرانسه گفته کشورش به همراه دیگر کشورهای اروپایی به تلاش برای اخذ معافیت از تحریم‌های ثانویه آمریکا علیه ایران ادامه می‌دهد.

«لومر» نسبت به دریافت معافیت برای شرکت هواپیمایی فرانسوی-ایتالیایی «ای تی آر » برای ارسال هواپیما به ایران قبل از ضرب‌الاجل ششم آگوست ابراز امیدواری کرده است.

وی گفت: امیدوارم که آمریکا به ما اجازه ارسال هواپیماهای «ای تی آر» به ایران را بدهد. هشت هواپیما قرار است قبل از ششم آگوست به ایران ارسال شود.
«لومر» در توضیح افزود: من چندین هفته است که با «استیو منوچین» وزیر خزانه‌داری آمریکا در حال مذاکره‌ام و امیدوام که بر سر تعدادی از موضوعات که مستقیما بر کسب‌وکارهای متوسط ما و اشتغال در سرزمین‌های آمریکا تاثیر‌گذار است، به نتیجه برسیم. من همچنین به شدت برای بخش بهداشت و غذا و کشاورزی تلاش می‌کنم. این بخش‌ها خارج از تحریم‌هاست و شاید کانال‌هایی همچنان باز باشد.

بر اساس این گزارش، ارسال هواپیماهای «ای تی آر» در ماه می و بعد از اعلام خروج آمریکا از توافق هسته‌‌ای متوقف شد. ۱۰ درصد قطعات هواپیماهای این کمپانی اروپایی، ساخت آمریکاست و باید برای صادرات مجوز وزارت خزانه‌داری آمریکا را داشته باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از «اسپوتنیک»، در ماه ژوئن کشورهای اتحادیه اروپا، از واشنگتن خواستار اعطای معافیت برای برخی کمپانی‌هایی شدند که دارای کسب‌وکار با ایران است. «مایک پومپئو» و «استیو منوچین» با این درخواست مخالفت کرده بودند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر