بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶
معاونت مالی و اقتصادی شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: فروش «فباهنر» منوط به خرید سهم «فملی» شده و احتمالا معامله منتفی است.
کد خبر : ۱۷۸۷۶۳
به گزارش بورس‌نیوز، روز گذشته شرکت صنایع مس شهید باهنر در یک شفاف سازی اعلام کرد سهام این شرکت متعلق به شرکت صدر تامین به شرکت ملی صنایع مس ایران واگذار خواهد شد.
در این اطلاعیه ذکر شده، اقدامات لازم جهت ارزش‌گذاری سهم در حال انجام بوده و پس از قطعیت معامله اطلاع رسانی صورت خواهد گرفت.

محسن بازارنوی معاونت مالی و اقتصادی شرکت ملی صنایع مس ایران در گفت‌و‌گو با بورس نیوز در رابطه با خرید مس شهید باهنر بیان کرد: هر چند مذاکراتی جهت خرید سهم صنایع مس شهید باهنر از صدر تامین صورت گرفته؛ اما از آنجا که فروشنده سهم «فباهنر» فروش این سهم را منوط به خرید سهم «فملی» کرده و شرکت ملی صنایع مس هم سهمی در اختیار ندارد که در ازای خرید «فباهنر» عرضه کند، احتمالا این معامله منتفی خواهد شد.

وی ادامه داد: البته این امکان نیز محتمل بوده که صدر تامین به عنوان سهامدار فعلی و فروشنده فباهنر بتواند با برخی سهامداران درصدی «فملی» مذاکره کند و در صورت جلب رضایت سهامداران فملی برای فروش سهم شان، معامله انجام شود.

وی در خاتمه تصریح کرد: اگر شرایطی فراهم شود که این معامله صورت گیرد، برنامه هایی برای آن شرکت در نظر گرفته شده و با استفاده از ظرفیت های خالی «فباهنر» بخشی از کاتدهای «فملی» را در آن شرکت تبدیل به ورق خواهیم کرد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر