بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷
کارشناس بازار فولاد در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد؛

کاهش ۴ هزار دلاری قیمت الکترود/ تکیه بازار فولاد به آرامش بازار

کارشناس بازار فولاد گفت: قیمت مواد اولیه فولاد به دلیل افزایش قیمت ارز و تورم در دو سال اخیر با افزایش نسبی همراه شد اما این قیمت‌ها امروز به حد متعارف خود بازگشت.
کد خبر : ۱۷۸۸۱۷
محمدصادق چیت ساز عضو هیات مدیره اتحادیه صنف فروشندگان آهن و فولاد تهران در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز، با ارزیابی تاثیرگذاری قیمت دلار بر تامین مواد اولیه گفت: تامین مواد اولیه همچون سنگ‌آهن، آهن قراضه و آهن اسفنجی به دلیل افزایش قیمت ارز و تورم رکودی با رشد مواجه شده بوده اما با کاهش این مواد، قیمت‌ها به حالت عادی بازگشت.

وی ادامه داد: از امروز مواد خامی همچون تختال و شمش فولادی که در بورس‌کالا عرضه می‌شود باید 75درصد تبدیل به میلگرد، ورق و تیرآهن شوند ضمن آنکه این محصولات باید مجددا بر اساس مصوبه این بازار قیمت‌گذاری و در بورس‌کالا به فروش برسد.

وی در ادامه با اشاره به کاهش قیمت الکترود گرافیتی اظهارکرد: به موازات افزایش نرخ جهانی الکترود، قیمت جهانی فولادی‌ها نیز سیر صعودی به خود گرفت اما کاهش 4هزار دلاری این محصول و رسیدن قیمت به 24 تا 23 هزار دلار در تن، باعث آرام شدن جو بازارهای فولاد و متناسب شدن قیمت‌ها شد.

چیت ساز با تاکید براینکه افزایش احتمالی تعرفه صادرات هند، می تواند سبب تشدید روند افزایشی قیمت الکترود شود ادامه داد: برای تامین الکترود می توان اقدام به واردات از چین یا برزیل کرد و در این زمینه تنها به هند وابسته نخواهیم بود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر