بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷
کارشناس بازار سرمایه، در خصوص رشد 3 درصدی بازار فرابورس در آخرین روز کاری بازار سرمایه گفت: سهولت خریدوفروش شرکت‌های فرابورس بع دلیل حجم و ارزش معاملات آنها بیشتر بوده و رشد بالاتری را تجربه می‌کنند.
کد خبر : ۱۷۸۸۵۱
نادر جزایری، مدیرعامل کارگزاری بهین‌ پویا در گفت‌وگو با خبرنگار بورس‌‌نیوز، اظهار کرد: بر اساس سیاست بانک مرکزی مبنی بر حرکت نقدینگی به سمت بازار سرمایه رشد نقدینگی اگر بتواند از بازار پایه حرکت خود را آغاز کند اتفاق مثبتی قلمداد می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه بورس ما فقط نیازمند امنیت اقتصادی است تصریح کرد: به دلیل تحریم‌هایی که از آبان ماه اجرایی خواهد شد خیلی از شرکت‌های خارجی تمایلی به سرمایه‌گذاری در ایران ندارند،درصورتی‌که اگر امنیت اقتصادی بر بازار حاکم باشد پایین‌تر و کمترین سهم بورس نیز متاثر از همین موضوع رشد خواهد داشت.

مدیرعامل کارگزاری بهین‌ پویا، درباره جریان نقدینگی در کشور افزود: نقدینگی در حال حاضر به بازار تزریق‌شده است و این نقدینگی را در شرایطی می‌توان درست تلقی کرد که در بازار سرمایه کار کند و از یک صنعت به صنعت دیگری برود.

وی افزود: بورس در صورت افزایش شفافیت و آگاهی می‌تواند بهترین جایگزین بازارهای جانبی سرمایه‌گذاری شود چراکه بورس تنها بازاری بوده که برای دولت تورم ایجاد نمی‌کند و ازآنجایی‌که می‌تواند بورس را در بطن اقتصاد تزریق کرد، بنابراین دولت از طریق سیاست‌گذاری می‌تواند مالیات خود را دریافت و نقدینگی مردم نیز در این بازار حفظ شود.

جزایری در خصوص نقش صندوق‌های سرمایه‌گذاری در تأمین سرمایه نیز گفت: در شرایط فعلی بازار سرمایه، ازآنجایی‌که صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌توانند دارایی‌های مردم را حفظ کرده وبهای این دارایی‌ها را بیشتر کنند برای بورس نقش تعیین کننده ای خواهند داشت.

وی درخصوص بهترین و بدترین صنایع بورسی با بیان اینکه این موضوع را نمی توان بصورت دقیق ارزیابی کرد تصریح کرد: اکنون بازار سرمایه به دلیل بحث تحریم ها دو قطبی شده و صنایعی که از رشد بازار عقب افتاده اند رشد خیلی خوبی ندارند.

وی اضافه کرد: صنایع صادرات محور مانند پتروشیمی ها و فولادی ها که خیلی به بازار داخلی متکی نیستند و در زمره صادرات محورها قرار می گیرند رشد کمتری داشته اند.

جزایری افزود: صنایعی مانند خودرویی ها به دلیل اینکه از رشد بازار عقب افتاده اند بدترین هستند ولی اگر مشکل تحریم ها حل شود،  همین خودرویی ها که در حال حاضر پایین ترین قیمت ها را دارند بهترین شاخص ها را در بورس خواهند داشت.

وی افزود: خریدوفروش سکه و دلار را ازآنجایی‌که سفته‌بازی و سوداگری در اقتصاد ایجاد می‌کند نمی‌تواند نقدینگی مطلوبی به‌حساب آید.

وی درباره سهام شرکت‌هایی که تا چند روز قبل خریدوفروش نمی‌کردند ولی اکنون در حال خریدوفروش هستند گفت: با بهتر شدن شرایط برخی صنایع مثل پتروشیمی‌ها یک سری کدهایی که تا چند روز قبل غیرفعال بودند و خرید و فروشی از طریق این کدهای معاملاتی صورت نمی‌پذیرفت اکنون با بهبود شرایط فعال‌شده‌اند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

فلش راهنمای سرمایه از فردوسی به حافظ/ اصلاح قیمت‌ها دور از انتظار نیست

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

فلش راهنمای سرمایه از فردوسی به حافظ/ اصلاح قیمت‌ها دور از انتظار نیست

ارسال نظر