بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴
مدیر مالی «حپارسا» در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

افزایش سود در گرو تغییر نرخ حمل/ توقف ثبت‌ سفارش واردات واگن

«حپارسا» در دوره 10 ماهه منتهی به پایان تیر ماه 80 درصد از بودجه پیش بینی شده را محقق کرده و به نظر می رسد تا پایان سال مالی این شرکت بدون تغییر با اهمیتی بودجه را پوشش دهد.
کد خبر : ۱۷۸۸۸۷
به گزارش بورس‌نیوز، با وجود رشد چشمگیر بسیاری از سهم ها، «حپارسا» بهره چندانی از روزهای سبز بازار نبرده و از ابتدای سال جاری تا کنون افزایش قیمت 11 درصدی تجربه کرده است.
محمدرضا معروفی مدیر مالی شرکت توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز در خصوص وضعیت شرکت بیان کرد: فعالیت این شرکت، در حوزه حمل مازوت توسط واگن‌های مخزن دار بوده و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، مرجع قیمت گذاری کرایه های حمل است.

وی ادامه داد: با وجود افزایش قیمت نفت و فرآورده های نفتی، نرخ کرایه ها در دو سال اخیر افزایشی نداشته و در سال مالی قبل «حپارسا» سود 17 میلیارد تومانی محقق ساخت و امسال پیش بینی سود 19 میلیارد تومانی شده اما در صورت افزایش نرخ حمل سودآوری شرکت افزایش خواهد یافت.

وی افزود : سال قبل شرکت اقدام به خرید 100 دستگاه واگن جدید کرد و فعلا نیازی به افزودن واگن جدید به ناوگان حمل نیست؛ ظرفیت حمل شرکت تقریبا یک میلیون و 400 تن کیلومتر است و حجم قرارداد فعلی کمتر از ظرفیت شرکت بوده ضمن آنکه به سبب افزایش قیمت واگن ها، ارزش دارایی های شرکت رشد داشته است.

در ادامه زنگنه مدیر بازرگانی «حپارسا» در مورد ارزش فعلی واگن‌های شرکت به بورس نیوز گفت: آخرین خرید واگن مربوط به بیش از یک سال قبل بوده که یک صد دستگاه واگن با نرخ ارز مبادله‌ای تقریبا 3 هزار تومانی خریداری شد. دیگر امکان خرید واگن با ارز مبادله‌ای نیست و اگر شرکتی قصد واردات واگن داشته باشد باید ارز مورد نیاز خود را از بازار ثانویه تامین کند؛ ضمن اینکه فعلا ثبت سفارش واگن هم انجام نمی شود.

وی در خاتمه تصریح کرد: عدم تخصیص ارز با نرخ دولتی برای تامین واگن، محدودیت هایی به همراه خواهد داشت که امیدواریم تدبیری برای آن اندیشیده شود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر