بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹
معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور مکلف شده بدون هیچ ملاحظه‌ای در مقابل هرنوع هزینه‌ بی‌جا و خارج از برنامه‌ ایستادگی کند.
کد خبر : ۱۷۸۸۸۹
به گزارش بورس نیوز، مسعود کرباسیان در یادداشت اینستاگرامی خود نوشته که  عده‌ای دوماه تمام، تلاش شان را به کار گرفتند تا نظم بازار و اقتصاد ایران را بهم بزنند و سوء استفاده و همراهی این افراد با سیاست‌های خارجی دشمنان همگی با هدف آسیب به اقتصاد کشورانجام شد اما خوشبختانه با اقدامات انجام شده در حال حاضر قيمت ها در بازارهای مختلف روند نزولی را پیش گرفته اند.

 اظهارنظرهای منطقی و امیدبخش رئیس جمهور،مسیر پیش‌روی را برای مردم و اقتصاد ایران روشن ساخته و از این پس و درچارچوب تامین منابع عمومی برای توسعه ملی وزارت امور اقتصادی و دارایی در خط مقدم حفظ و حراست از منابع کشور، با نهایت سخت‌گیری بر فرآیندهای مربوط به معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور، نظارت و دقت خواهد داشت.

برای کاهش اثر تحریم‌ها در بودجه عمومی کشور نیز طی دستوراتی صریح، معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور را مکلف شده تا با مدیریت هزینه‌ها و رعایت انضباط مالی در مصارف دولت و وصول مطالبات در حوزه مالیات‌ها ( بخصوص فراریان مالیاتی)، سود سهام شرکت‌های دولتی و بانک‌ها را به عنوان اموری اولویت‌دار پیش ببرد همچنین از معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور خواسته شده  بدون هیچ ملاحظه‌ای در مقابل هرنوع هزینه‌ بی‌جا و خارج از برنامه‌ ایستادگی کند.

بر این اساس باید اعلام شود که حساسیت نسبت به شیوه هزینه منابع کشور درخزانه‌داری کل، منجر به آن شده که طی سه ماهه گذشته و برخلاف تمام سال‌های قبل، هیچ‌گونه پرداختی بابت هدفمندی یارانه‌ها از محل منابع بودجه عمومی انجام نشود، درحالی که ‎طی دو سال گذشته از این محل 25 هزارمیلیارد تومان به سازمان هدفمندی یارانه‌ها پرداخت شده‌بود.

امورمربوط به ‎خزانه‌داری بدون نظم ، قاطعیت و استفاده‌ ازسیستم‌های شفاف ممکن نیست وبرای تحقق هدف مدیریت هزینه‌ها و تسریع پرداخت‌ها، سیستم الکترونیکی بانکواره معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور مستقر شده‌ این سیستم موجب حذف 8 هزار و 700 دسته چک از خزانه‌داری کل کشور شد.

معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور طی اقدامی فوری، فرآیند‎ استانداردسازی و کاهش حساب‌های بانکی دستگاه‌های اجرایی را به انجام رسانده‌ است و در نتیجه این اقدامات، تعداد حساب‌های دستگاه‌های اجرایی از 250 هزار حساب به 50 هزار حساب کاهش یافته‌ است که این عدد باید به 35 هزار حساب کاهش یابد و بزودی به این نقطه نیزخواهیم رسید.

برای کمک هرچه بیشتر به بخش‌خصوصی، آیین‌نامه اجرایی تعیین تکلیف و تسویه و تهاتر حدود 100 هزار میلیارد تومان بدهی دولت به پیمانکاران، پیمانکاران به بانک‌ها و بانک مرکزی هم به تصویب رسیده است.

گزارش خزانه نشان می‌دهد،با هدف سرعت بخشیدن به رشد وتوسعه اقتصاد کشور وبرای اولین‌بار در چهار ماهه ابتدایی امسال، بیش از 23 هزار میلیارد تومان ازمنابع به طرح‌های ملی-استانی اختصاص یافته‌ که در قیاس با سال گذشته 200 درصد رشد داشته‌است. 

به طورحتم چالش تحریم‌ها با نظم بخشی به رفتارهای مالی دولت، ایستادگی در مورد زیاده‌خواهی‌ها و قاطعیت در برخورد با فساد قابل رفع است اما مردم باید بدانند با تمام وجود از خزانه‌کشور حراست خواهیم کرد و قطعا مبارزه با فساد هزينه دارد كه هزينه آن را هم به جان مي خريم اما اجازه نمي دهيم حق مردم پايمال شود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر