بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳
رجب طیب اردوغان گفت این کشور در اندیشه کنار گذاشتن دلار و استفاده از ارزهای محلی در مبادلات با چین، ایران، روسیه و اتحادیه اروپا است.
کد خبر : ۱۷۸۹۱۱
به گزارش بورس نیوز، اردوغان در سخنان خود در جمع اعضای حزب عدالت و توسعه ترکیه گفت: این کشور آماده تجارت با شرکای تجاری بزرگ خود یعنی چین، روسیه، ایران و اکراین با استفاده از ارزهای یکدیگر شده و آماده است تا با کشورهای اروپایی نیز وارد پیمان‌های پولی و تجاری مشابه شود.

وی بار دیگر به نرخ بهره تاخت و آن را ابزاری انتفاعی خواند که باید تا حد امکان پایین نگه داشته شود: نرخ های بهره باید در پایین ترین حد نگه داشته شوند چرا که ثروتمندان را ثروتمندتر و فقرا را فقیرتر می‌کنند.

بانک مرکزی ترکیه در هفته‌های گذشته تحت فشار بوده است تا برای مقابله با تورم بالا و سقوط ارزش لیر، نرخ بهره را افزایش دهد.

اقدام آمریکا در افزایش ۲برابری تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم از صادرکنندگان ترک که به دنبال بازداشت یک کشیش آمریکایی در ترکیه به اتهام جاسوسی انجام شد، باعث شده تا روند کاهش ارزش لیر و بورس ترکیه شتاب بیشتری به خود بگیرد.

به گزارش ایسنا به نقل از دیلی صباح، اترامپ در توئیتی نوشته بود: اخیرا اجازه دادم تا تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم از ترکیه دو برابر شود. این در حالی است که ارزش لیر در برابر دلار بسیار قدرتمند ما به سرعت در حال کاهش است!
اشتراک گذاری :
ارسال نظر