بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۲
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ،گفت: برای کسب درآمدهای بیشتر نباید فشارمالیاتی به تولیدکنندگان و اقشارضعیف جامعه وارد کرد و برای جلوگیری از فرارهای مالیاتی نیز باید دامنه مالیات‌ها را گسترش دهیم.
کد خبر : ۱۷۸۹۴۷
به گزارش بورس نیوز، محمد حسن نژاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس  درباره تدوین بودجه سال آینده گفت: بودجه حساب دخل و خرج یک سال دولت است بنابراین باید بر اساس واقعیت‌ها تدوین شود.

وی ادامه داد:پیش بینی دقیق از میزان فروش نفت در سال آینده با توجه به تحریم‌های دشمنان یکی از نکات مهمی است که باید در تدوین بودجه سال آینده لحاظ شود.

حسن نژاد ادامه داد:یکی از مشکلات بودجه نویسی کشور این است که ابتدا هزینه ها مورد توجه قرار می گیرد سپس درآمدها، این در حالی است که اداره امور کشور بر اساس درآمدها انجام می شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد:قیمت و میزان فروش نفت و نرخ تبدیل ارز حاصل از فروش نفت باید در تدوین بودجه سال ۹۸ به صورت جدی مورد توجه قرار بگیرد اینکه به طور مثال قیمت هر دلار در بودجه حدود ۳۵۰۰ تومان تعیین شود در حالیکه قیمت ارز در بازار آزاد تا بیش از ۷۰۰۰ تومان خرید و فروش شود، غیرمنطقی است و به نوعی نظم مالی کشور را از بین می برد.

حسن نژاد با تاکید براینکه در تدوین بودجه سال ۹۸ باید به واقعیت‌های اقتصادی کشور توجه جدی شود،افزود: به طورمثال برای کسب درآمدهای بیشتر نمی‌توان فشارمالیاتی به تولیدکنندگان و اقشارضعیف جامعه وارد کردبلکه باید دامنه مالیات‌ها را برای جلوگیری از فرارهای مالیاتی گسترش داد.

نماینده مرند و جلفا در مجلس، گفت:برای فروش اوراق بدهی دولتی در بودجه سال ۹۸ باید حساب و کتاب درست باشدو نباید با استفاده از ابزار اوراق بدهی دولت‌های آینده را بدهکار کرد .
حسن نژاد تاکید کرد: در هر صورت باید بودجه سال ۹۸ بر اساس واقعیت ها باشد وپروژه های نیمه تمام نیز به بخش خصوصی واگذارشود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر