بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
فعال صنعت بیمه گفت: زنگ خطر بیمه‎ها بابت افزایش احتمالی نرخ دیه در سال 98 به صدا درآمد.
کد خبر : ۱۷۸۹۶۳

به گزارش بورس‌نیوز، در خبرها از اثر افزایش قیمت خودروها بر درآمد شرکت های بیمه بابت بیمه نامه های بدنه اتومبیل صحبت شده و این در حالی است که با توجه به تورم، رشد شدید مبلغ دیه در سال 98 نیز محتمل است.

احمد صفرزاده معاون فنی شرکت بیمه البرز در گفت و گو با بورس نیوز در این راستا گفت: با افزایش قیمت خودرو در بازار، مبلغ خسارت پرداختی در صورت بروز حادثه و مبلغ حق بیمه دریافتی افزایش خواهد یافت؛ اما نکته اینجاست که آهنگ رشد حق بیمه‌های دریافتی از آهنگ رشد قیمت خودرو و مبلغ خسارات کندتر است و به عبارتی افزایش حق بیمه های دریافتی جوابگوی افزایش مبلغ خسارت پرداختی نخواهد بود.

این فعال صنعت بیمه در مورد اثر افزایش احتمالی نرخ دیه بر سودآوری صنعت گفت: نرخ دیه توسط ریاست قوه قضائیه و بر اساس قیمت متوسط شتر تعیین و تا 15 اسفندماه هر سال برای سال بعد اعلام می شود؛ بنابراین نرخ دیه سال 98 هم اسفندماه امسال تعیین و اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش تورم در کشور، افزایش مبلغ دیه سال 98 محتمل خواهد بود و بیشترین درصد افزایش نرخ دیه در سنوات قبل، مربوط به سال 1380 بوده که دیه رشد 56 درصدی تجربه کرده است، البته در نظر داشته باشید که مبلغ دیه امسال رقم بالایی بوده و حتی افزایش 10 درصدی دیه در سال 98، هزینه گزافی به شرکت های بیمه تحمیل می‌کند.

وی تاکید کرد: با این حال، شرکت های بیمه طبق قانون نمی توانند از پذیرش بیمه نامه های اتومبیل سر باز زنند و مکلفند در چارچوب مصوبات هیات وزیران در ارتباط با نرخ و شرایط دیه، خدمات بیمه ای ارائه کنند.

صفر زاده در پایان تأکید کرد: امیدواریم تورم، سبب رشد ناموزون مبلغ دیه در سال آینده نشود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سینا
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹
به نظر بنده تو کشور ما هیچی با حساب کتاب نیست.چرا چون دیه صد شتر متوسط کجا ی دنیا شتر 23100000ریال است زیان دیده هزینه بکند از کجا با کدام پشتوانه بیمه ای سیاست بیمه ای نحوه تعیین دیه درست نیست.الان به این قیمت شتر.گوسفند هم نمیدهند