بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸
عضو انجمن قطعه‌سازان ایران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز گفت:

تجهیزات فرسوده و هزینه واردات بلای جان قطعه‌سازان/ قطعه‌سازی همچون بیماری رو به موت

عضو انجمن قطعه‌سازان ایران درخصوص وضعیت رشد سهام خودرویی‌ها در بازار گفت: در حال حاضر در وضعیت قطعه سازی اتفاق خاصی رخ نداده است و وضعیت قطعه سازان روزبه روز بدتر شده است.
کد خبر : ۱۷۸۹۶۴
به گزارش بورس نیوز، مسعود کرباسیان وزیر اقتصادی که مدتی است به‌جای مصاحبه و شفاف‌سازی تبدیل به یکی از چهره‌های فعالان فضای مجازی شده، جلسه وزارتخانه مطبوع خود را با قطعه‌سازان و خودروسازان اینگونه تشریح کرد که قطعه سازان 550 هزار نفر و خودروسازان 150 هزار نفر اشتغال خلق کرده‌اند، موضوعات ارزی پیش آمده به این صنایع هم آسیب هایی وارد کرده که هم از نظر حمایت از تولید و هم از حیث توجه به وضعیت مصرف کننده باید به آن رسیدگی شود و از گمرکات خواسته شده که بیشترین همکاری را با صنایع داشته باشند و اجازه ندهند به دلایل مختلف خط تولید کارخانه ها معطل مواد اولیه بماند.

سازمان مالیاتی نیز رویکردش حمایت از تولید و تامین منابع از محل فرار مالیاتی و شناسایی مودیان جدید است.

بهرام شهریاری عضو انجمن قطعه‌سازان ایران، در گفت‌و‌گو با بور‌س نیوز، با اشاره به مشکلات قطعه‌سازان در فضای کسب‌وکار کشور گفت: طی سال‌های اخیر برخی از قطعات ناخواسته وابسته به واردات شده بسیاری از شرکت‌های قطعه‌سازی بر همین اساس در ورطه نابودی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: واردات قطعات خودرو وابسته به مواد اولیه و ماشین‌آلات خارجی بوده و علاوه براین به معضلات تعمیرات تجهیزات نیز باید اشاره کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره تطبیق قطعات مورد نیاز قطعه‌سازان با قیمت‌های داخلی افزود: این سیاست در صورت اجرایی شدن می‌توانست اثربخش باشد ولی همه چیز را دربرنمی گیرد زیرا در بحث قطعات و کالاها وابسته به خارج از کشور هستیم و مشکل اصلی قطعه سازان نیز همین موضوع است.

وی افزود: تا زمانیکه به جای برنامه ریزی و سیاست های راهبردی درگیر مسائل حاشیه ای در صنعت باشیم مشکلات حل و فصل نمی‌گردد و فقط مثل این است که مرگ یک بیمار درحال موت را عقب بیاندازیم.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر