بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶
مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس صورت‌های مالی نمونه شرکت‌های کارگزاری را ابلاغ کرد.
کد خبر : ۱۷۸۹۶۶
به گزارش  بورس نیوز، در جهت بهبود افشای اطلاعات در صورت‌های مالی شرکت‌های کارگزاری و به منظور تامین نیازهای اطلاعاتی ذینفعان صورت‌های مالی نمونه مذکور طبق استانداردهای حسابداری، از سوی مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس ابلاغ شد.

در این ابلاغیه که خطاب به کلیه شرکت‌های کارگزاری و حسابرسان معتمد سازمان بورس و اوراق بهادار صادر شده، آمده است: پیرو ابلاغیه شماره 006/440/ب/95 مورخ 22آذر1395 (به شماره پیگیری 315946 در سامانه کدال) در خصوص «صورت‌های مالی نمونه شرکت‌های کارگزاری»، در جهت بهبود افشای اطلاعات در صورت‌های مالی شرکت‌های کارگزاری و به منظور تامین نیازهای اطلاعاتی ذینفعان، صورت‌های مالی نمونه مذکور طبق استانداردهای حسابداری، ابلاغ می شود.

بر اساس این ابلاغیه، صورت‌های مالی نمونه شرکت‌های کارگزاری در کمیته استانداردها و آموزش سازمان بورس و اوراق بهادار مورد بررسی و اصلاح قرار گرفته و توسط کمیته فنی سازمان حسابرسی تایید شده و  از تاریخ صدور لازم‌الاجراست.

مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار همچنین تاکید کرده است  که وجود اطلاعات مالی شفاف یکی از الزامات اساسی کارآیی بازار سرمایه است و در قانون بازار اوراق بهادار در راستای حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران، و با هدف ساماندهی، حفظ و توسعه بازار شفاف، منصفانه و کارآی اوراق بهادار، وظایف و اختیاراتی برای سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص تهیه و انتشار اطلاعات توسط اشخاص تحت نظارت در نظر گرفته شده است.

شایان ذکر است این ابلاغیه جایگزین ابلاغیه شماره 006/440/ب/95 مورخ 22آذر 1395 (به شماره پیگیری 315946 در سامانه کدال) شده است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر